Ministrul Culturii Lucian Romaşcanu declară că a văzut controversata comedie româneacă Teambuilding, despre care afirmă că este, probabil, o comedie de succesul lui ”Nea Mărin miliardar” al generaţiei de astăzi, argumentând că avem foarte multe filme de artă, suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar ”sunt o nişă”, ân timp ce un film cu succes la public ”se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding”. Referindu-se la filmele româneşti comerciale, El spune că respectă părerea celor care aleg să meargă la aceste filme, el arătând că nici în America nu se fac decât foarte rar filme de artă. ”Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni”, afirmă Romaşcanu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Ministrul Culturii a mărturisit, sâmbătă, în emisiunea Insider Politic, că a văzut comedia românească Teambuilding, despre care spune că „este, probabil o comedie de succesul lui «Nea Mărin miliardar» al generaţiei de astăzi”. El declară se fereşte să se pronunţe despre film, dacă acesta este bun sau rău, spunând că fiecare judecă acest aspect. 
„Există două filtre pentru un act artistic. Este filtrul popular, şi anume cât de mulţi oameni cumpără un bilet, pentru că nu s-a dat gratis nicăieri, cineva a băgat mâna în buzunar să vadă acel film. Deci succesul de public şi ceea ce spun criticii. Din punct de vedere al industriei, cinematografia este făcută să producă profit. Ne uităm la cei care au inventat cinematograful comercial - nu scoate film de artă America decât din când în când. Noi probabil că aveam nevoie de o comedie după «Nea Mărin miliardar» care să ne scoată din casă şi să mergem la film. Sunt exagerări de limbaj, sunt poate exagerări privind viaţa din corporaţie, dar este un film al tinerilor pentru tineri şi nu trebuie să ne ascundem după deget. Din punctul meu de vedere, cine porneşte această discuţie o porneşte – cred şi vreau să fiu scuzat dacă exagerez – pentru faptul că e un mesaj pe care te poţi urca. E un film ca oricare altul, la care, dacă vrei să dai bani, dai, dacă nu vrei să dai bani nu dai. Noi avem foarte multe filme de artă, foarte multe şi suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding. A mai fost şi Miami Bici, au mai fost şi altele”, a declarat Lucian Romaşcanu sâmbătă, la Prima Tv, în emisiunea Insider Politic.
Referindu-se la filmele româneşti care încep să aibă succes la public,  ministrul susţine că nu poate critica pe nimeni pentru alegerile făcute în materie de cultură. 
„Eu nu pot critica 1 milion de oameni care au ales să facă ceva. Dacă eu am altă părere care prezum că mi se respectă, aşa trebuie să le respect şi eu părerea lor. Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni. ”, a adăugat Romaşcanu.
Întrebat dacă statul român ar trebui să finanţeze, prin Centrul Naţional al Cinematografiei, astfel de filme comerciale, ministrul a răspuns că CNC finanţează „proiecte care trec de un anumit filtru”, iar acel filtru este bazat pe „criterii destul de stricte în ceea ce priveşte conceptul artistic”. 
„Nu ştiu dacă putem să spunem, ar trebui sau nu ar trebui, dar este puţin probabil, resursele fiind relativ limitate, să putem finanţa şi filme care au premisa succesului şi care se pot autofinanţa. În mod normal, CNC-ul merge pe zona culturală, pe zona filmului de artă, şi atunci posibil să nu întrunească un asemenea film criteriile necesare pentru a fi finanţat”, mai spune ministrul.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.