Laura Coroianu, CEO al companiei Emagic, unul dintre cei mai importanţi organizatori de concerte din România, a vorbit, într-un interviu acordat News.ro, despre show-urile Brian May & Kerry Ellis şi Queen + Adam Lambert, despre festivalul B'Estfest, dar şi despre strategia culturală la care lucrează împreună cu grupul Platforma Cultura Vie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Pentru fanii Queen este o oportunitate uriaşă să poată asculta piesele favorite într-un show din care nu lipseşte nici macăr Freddie Mercury, care apare pe nişte ecrane de proiecţie gigantice”, a declarat Laura Coroianu despre evenimentul care va avea loc pe 21 iunie, în Piaţa Constituţiei din Bucureşti.

Referitor la concertul pe care chitaristul Brian May, fondator al trupei Queen, îl va susţine alături de Kerry Ellis, luni, la Sala Palatului din Capitală, aceasta a afirmat că este un proiect ”intim” al muzicianului, o producţie minimalistă, ”care compensează prin emoţie”.

În acelaşi interviu, Laura Coroianu spune că Emagic îşi păstrează obiectivitatea când ofertează un artist, alegând în funcţie de cererea pieţei şi nu pentru a satisface orgolii, dar şi că lipsa spaţiilor adecvate concertelor este o problemă arzătoare.

 

Reporter: Cum alegeţi artiştii pentru concerte? Cât la sută din deciziile luate legat de punerea la cale a unui concert reprezintă preferinţe personale?

Laura Coroianu: În general, artiştii se aleg în funcţie de "cererea pe piaţă". Întotdeauna este vorba despre business. Dacă se întamplă ca acest lucru să coincidă cu preferinţele personale, e cu atât mai frumos. Dar, în general, încercăm să ne păstrăm obiectivitatea atunci când facem o ofertă unui artist. Nu de alta, dar te poţi păcăli foarte usor dacă te bazezi doar pe gusturile personale. Pâna la urmă, facem evenimentele pentru public, nu pentru orgoliul propriu.

Reporter: De ce Brian May şi Queen?

Laura Coroianu: Queen este una dintre cele mai mari trupe rock din istoria muzicii, iar formula Queen + Adam Lambert are un succes impresionant la nivel internaţional. Nu de puţine ori a fost declarată cel mai bun "live act" şi asta pentru că, într-adevăr, producţia este una impresionantă, iar live sună exceptional. Pentru fanii Queen este o oportunitate uriaşă să poată asculta piesele favorite într-un show din care nu lipseşte nici macăr Freddie Mercury, care apare pe nişte ecrane de proiecţie gigantice. Este un proiect foarte bine gândit de Brian May şi Roger Taylor, membrii fondatori ai trupei, care au ales să continue astfel povestea Queen, alături de Adam Lambert la voce.
Prin urmare, nu am stat prea mult pe gânduri înainte de a face o ofertă. Cât despre Brian May, el vine cu un proiect separat, un proiect personal, mai intim, în care publicul poate vedea şi o altă faţetă muzicală a chitaristului. Este proiectul lui de suflet şi oferă o perspectivă diferită, inclusiv asupra unor piese consecrate Queen. Este interesant de văzut.

Reporter: Care sunt bugetele necesare pentru aceste două producţii? Dar onorariile?

Laura Coroianu: În general, costurile unui eveniment intră sub incidenta unor clauze contractuale supuse confidentialităţii. Ce putem spune este că diferenţele sunt foarte mari. Brian May are un show la Sala Palatului cu o producţie restransă, e o producţie minimalistă, dar care compensează prin emotie. Pe când Queen este un show outdoor spectaculos din punct de vedere vizual. Scena este foarte amplă, plină de ecrane de proiecţie uriaşe cu efecte vizuale speciale, e un show dinamic, plin de forţă. Costurile de producţie ale unui astfel de concert se ridică la nivelul sutelor de mii de euro, ţinând cont şi de faptul că Piaţa Constituţiei este un loc gol, pe care se "construiesc", în doar câteva zile, scena, zeci de cabine, zone de catering, garderoba şi baruri.

Reporter: Având în vedere că foarte mulţi artişti străini se afla în turnee anul acesta, precum Adele, Bruce Springsteen şi Pearl Jam, v-aţi gândit şi la alte nume pe care să le aduceţi în România?

Laura Coroianu: Absolut! Lista e lungă, oferte se fac constant, însa este şi aici o loterie. Artistul trebuie să fie în turneu, trebuie să aibă în plan un turneu în zona noastră, iar noi trebuie să avem un spaţiu adecvat show-ului cu care vine, infrastructură care să permită transportul uşor al producţiei şi tot aşa. Sunt mulţi factori de care depinde încheierea unui contract cu un artist. Plus onorariul.

Reporter: Sunt multe reveniri pe scena românească, care credeţi că este motivul pentru care tot mai puţini artişti străini ajung pentru prima dată în ţara noastră?

Laura Coroianu: Asta se întamplă poate şi pentru că foarte mulţi artişti au ajuns deja în România. Dacă e să ne uităm puţin către vest, sunt artişti care au câte 3, 4 concerte în aceeaşi ţară, într-un an. Şi asta pentru că oamenii nu mai vânează artistul, ci experienţa unui show live. Le place vibe-ul şi l-ar retrăi ori de câte ori au ocazia. La noi, lucrurile nu au ajuns încă la acel nivel. Să te duci la un concert doar pentru că e un concert fain, chit că ai mai văzut artistul. Înca se caută premierele, ceea ce este cumva de înţeles în condiţiile în care publicul nu a apucat să "deguste" totul, este însă şi nedrept într-o oarecare măsură. Pentru că şi artistii se schimbă în timp, îşi schimbă show-urile, energia şi e interesant să-i vezi cum evoluează. Cât despre premierele din ultimii ani, e posibil să fie doar o chestiune de moment, nu neapărat o tendinţă. Cum spuneam, e un domeniu cu extrem de multe variabile ca să poţi trasa lejer nişte traiectorii. Până una alta, ne putem bucura de cele două premiere Emagic: Brian May şi Queen + Adam Lambert.

Reporter: Într-un studiu realizat în 2015 pentru ArCuB şi publicat în urmă cu trei săptămâni, între primele zece festivaluri la care cei intervievaţi au spus că au participat în ultimii doi ani se regăseşte B'Estfest. V-aţi gândit să reluaţi acest eveniment?

Laura Coroianu: B'Estfest a fost şi rămâne un proiect de suflet şi cred că ar merita un studiu de caz individual (râde, n.r.). Poate a apărut într-un moment în care publicul nu era complet pregătit să digere o astfel de experienţă, astfel încât, în şapte ani, el să crească suficient de mult încât să devină autosustenabil. Ori B'Estfest era un oraş în sine, o producţie colosală care cu greu poate fi asumată fără implicarea unor sponsori. Iar o afacere nu e profitabilă dacă trebuie să depinzi sponsori. Prin urmare, o continuare a poveştii nu întrevedem prea curând.

Reporter: Ca reprezentant al sectorului cultural independent în grupul de lucru Platforma Cultura Vie, care sunt atribuţiile dumneavoastră?

Laura Coroianu: Am fost selectată alături de alţi 20 de profesionişti din domeniul culturii pentru a-mi oferi punctul de vedere asupra strategiei culturale pe care Ministerul Culturii a elaborat-o, un document foarte interesant şi bine documentat. Era şi timpul ca, după 26 de ani de la Revoluţie, să avem şi noi o strategie culturală în România. Grupul nostru de consultanţă se întâlneşte periodic pentru a discuta diferite teme şi direcţii de acţiune în domeniul culturii, alături de reprezentanţii ministerului.

Reporter: În opinia dumneavoastră, ce ar trebui schimbat sau inventat pentru ca zona culturală underground să supravieţuiască şi să funcţioneze în România?

Laura Coroianu: Of, lista e lungă, începând de la infrastructură şi până la promovare se pot face o mulţime de lucruri. Lipsa spaţiilor adecvate concertelor, de diferite dimensiuni, este poate una dintre cele mai arzătoare probleme. Se cântă în cluburi mici, spaţii improvizate, iar artiştii de acest gen nu beneficiază de niciun fel de susţinere mediatică. Cu excepţia unor noi canale de radio, care au început timid să introducă in playlisturile lor muzică alternativă/ underground, aceasta nu poate fi ascultată decât online. Să vezi un astfel de artist la TV este o raritate. Şi asta pentru că "nu fac audienţă". Ori şi audienţa trebuie cultivată, trebuie obişnuită cu genul ăsta de muzică. Din fericire, influenţa mediului online este din ce în ce mai mare, astfel încât poate suplini lipsa de expunere firească în media tradiţională. În fine, e o discuţie lungă, însă o schimbare nu poate fi făcută fără implicarea publicului. Până la urmă, la el este puterea.

Laura Coroianu, născută pe 26 decembrie 1967, activează în industria de organizare de evenimente din 1992. A pus bazele Emagic România în anul 2005.

Emagic a organizat în România, timp de şapte ani, festivalul B'Estfest - în cadrul căruia au concertat artişti ca Faithless, Marilyn Manson, Pink, Manu Chao, Moby, Santana şi Texas. În plus, compania organizatoare de evenimente a adus în faţa publicului şi producţii precum Depeche Mode, Madonna, Sting şi Roger Waters.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.