Laurie Nunn, creatoarea şi scenaristă a serialului „Sex Education”, pentru care este şi producător executiv, vorbeşte într-un interviu despre realizarea noilor personaje, a întâmplărilor şi răsturnărilor de situaţie inedite din cel de-al treilea sezon al producţiei lansat de Netflix pe 18 septembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele opt noi episoade sunt disponibile pe platforma de streaming. În noul sezon şi noul an şcolar, Otis are parte de experienţe sexuale ocazionale, Eric şi Adam au, oficial, o relaţie, iar Jean aşteaptă un copil. Hope, noua directoare a şcolii, încearcă să readucă spiritul excelenţei la Moordale, în timp ce Aimee descoperă feminismul, Jackson se îndrăgosteşte şi încă mai pluteşte în aer ameninţarea unui mesaj vocal rătăcit.

Serialul îi are în distribuţie pe Asa Butterfield, Gillian Anderson, Emma Mackey, Ncuti Gatwa, Connor Swindells, Aimee-Lou Wood, Kedar Williams-Stirling, Chaneil Kular, Simone Ashley, Mimi Keene, Tanya Reynolds, Mikael Persbrandt, Patricia Allison, Sami Outalbali, Anne-Marie Duff, George Robinson, Chinenye Ezeudu, Alistair Petrie, Samantha Spiro, Rakhee Thakrar şi Jim Howick.

Printre noii actori ai acestui sezon se numără Jason Isaacs, care îl interpretează pe Peter Groff, artistul şi compozitorul Dua Saleh, care va fi Cal, primul student nonbinar de la Moordale, Jemima Kirke, care va fi noua directoare, şi Indra Ové, care o interpretează pe Anna, mama adoptivă a lui Elsie.

Echipa de scenarişti îi include pe Sophie Goodhart, Selina Lim, Mawaan Rizwan, Temi Wilkey şi Alice Seabright, cu material suplimentar de la Jodie Mitchell.

Episoadele sezonului al treilea sunt regizate de Ben Taylor şi Runyararo Mapfumo.

Asa Butterfield şi Emma Mackey
Asa Butterfield şi Emma Mackey

Trebuie să fi fost dificil să filmaţi în contextul Covid-19. Ne poţi povesti mai multe despre experienţa ta la reluarea filmărilor pentru sezonul 3, în septembrie 2020?

Laurie Nunn: Procesul de scriere a scenariului a durat mai mult decât în mod normal, deoarece a trebuit să întrerupem orice activitate în aprilie 2020, când trebuia iniţial să filmăm. Începând din acel moment, ne-am bazat pe partenerii de producţie pentru a putea realiza serialul în cele mai sigure condiţii posibile. Am aderat la protocoale şi îndrumări de siguranţă foarte stricte pe platou. A fost, într-adevăr, o provocare însemnată, având în vedere că serialul abordează teme care ţin de sex şi intimitate. Cum poţi continua să produci un astfel de serial când te trezeşti dintr-odată într-o lume în care nu ai voie să-l atingi pe cel de lângă tine? Ei bine, cumva am reuşit, şi suntem toţi foarte mândri de acest sezon.

Care au fost câteva dintre temele-cheie pe care ai vrut să te concentrezi în acest sezon pentru a-l diferenţia cu adevărat de primele două?

Laurie Nunn: Am dorit să continuăm să explorăm realitatea comunicării şi predării neadecvate a curriculumului aferent educaţiei sexuale şi romantice în anumite campusuri chiar şi în ziua de azi. Într-adevăr, depinde mult de şcoala la care sunt înscrişi elevii din Regatul Unit şi din întreaga lume. Nu există nicio garanţie că tinerii vor beneficia de o educaţie romantică şi sexuală corespunzătoare. Continuând să explorăm această problemă, tema principală care a ieşit la suprafaţă a fost puternicul impact negativ al ruşinii şi al modului în care toată lumea este făcută să se simtă diferit sau ca şi cum nu se poate integra, mai ales în anii adolescenţei, dar şi felul în care ruşinea te poate afecta de-a lungul vieţii de adult. Cred că temele abordate anul acesta şcolar sunt puţin mai întunecate, dar sper că am reuşit să le explorăm într-o manieră foarte amuzantă şi ireverenţioasă. E minunat să-i urmăreşti pe toţi cum se reîntâlnesc şi fac faţă propriilor provocări, încercând în acelaşi timp să se asigure că nu repetă vechi greşeli.

Sezonul acesta începe cu o relaţie oarecum surprinzătoare între Otis şi Ruby. A fost această întorsătură de situaţie mereu în plan?

Laurie Nunn: Am avut de la început în minte întorsătura asta şocantă pentru finalul celui de-al doilea sezon. M-am gândit: „Otis îşi va pierde virginitatea cu Ruby”. Urmărindu-i petrecând acea după-amiază împreună, îţi dai seama că între ei chiar există o legătură minunată. Mi-a făcut plăcere să scoatem la iveală o latură mai umană a lui Ruby, privind dincolo de suprafaţă şi observând că armura asta a ei o ajută să facă faţă obstacolelor din şcoală şi viaţă. Mi s-a părut o ocazie foarte bună de a petrece mai mult timp cu ea ca personaj. M-a bucurat să scoatem la iveală acea latură mai vulnerabilă a ei, care-mi rupe inima. Am avut cu toţii la şcoală copii populari, dar, în realitate, chiar dacă sunt populari, tot nu se bucură prea tare de viaţă. Nimeni nu se bucură prea tare de viaţă la liceu.

În acest sezon, apar noi personaje, printre care şi pe Hope Haddon, noua directoare a liceului Moordale. La ce să ne aşteptăm din partea lui Hope şi ce elemente distincte oferă Jemima Kirke rolului?

Laurie Nunn: Hope reprezintă un mod mai demodat de a privi lumea, deşi, ca personaj, nu este cu mult mai în vârstă decât elevii. Hope are o viziune specifică asupra lumii, una pe care elevii de la Moordale vor să o depăşească. Hope se apropie mai mult decât oricare personaj de până acum de definiţia de antagonist, dar sperăm că am reuşit să o umanizăm şi pe ea. În multe feluri, o putem considera conservatoare. Jemima este atât de charismatică, încât te surprinde să îi urmăreşti parcursul lui Hope şi să începi să-ţi dai seama că este posibil să nu se afle de partea elevilor. Nu a fost adusă la Moordale pentru a crea tipul de schimbare pe care o vor ei, ci încearcă, de fapt, să-i aducă înapoi în trecut.

După cum ai menţionat, Hope nu este mult mai în vârstă decât elevii de la Moordale. A fost interesant să reprezinţi această diferenţă de vârstă?

Laurie Nunn: Da, am fost interesată să scot în evidenţă acea diferenţă specifică dintre generaţii. Şi eu sunt trecută de 30 de ani, la fel ca Hope, şi analizând tinerii care se află la şcoală în prezent, îmi dau seama că eu nu am avut instrumentele sau limbajul necesar pentru a putea să mă exprim cu privire la mine sau la identitatea mea la fel ca ei. Tinerii îşi doresc să facă parte din aceste mişcări care promovează schimbarea şi nu acceptă să fie refuzaţi. Se unesc şi luptă pentru lucrurile în care cred, fie că este vorba despre drepturile LGBTQ sau Black Lives Matter sau schimbările climatice. Adulţii nu ar trebui să-i subestimeze pe tineri, deşi de multe ori facem asta.

Feminismul a fost de la început o temă importantă a serialului. Cum ajută personajul lui Hope progresul acestei conversaţii?

Laurie Nunn: Hope spune anumite lucruri şi acţionează în moduri care te fac să te gândeşti: „Oh, e o aliată. Este o femeie puternică şi independentă, care nu ascultă decât de ea”, dar feminismul ei nu este intersecţional. Există anumite părţi ale feminismului care sunt strâns legate de tratamentul preferenţial acordat albilor şi care pot cauza mult rău şi durere altor minorităţi. Cred că multe feministe caucaziene au această tendinţă. Poate că nu e la fel de evidentă ca la Hope, dar avem responsabilitatea de a ne identifica şi înfrunta prejudecăţile, chiar şi atunci când acest demers ne doare şi ne face să ne simţim inconfortabil.

În acest sezon apare primul personaj non-binar din „Sex Education”. Ne poţi vorbi puţin despre decizia de a crea personajul Cal şi despre elementele aduse de Dua Saleh rolului?

Laurie Nunn: Cal nu este un elev nou, e la Moordale de ceva vreme, dar asta este prima dată când apare în poveste. În camera scenariştilor, am dezbătut ce părţi din spectrul LGBTQ nu au fost incluse încă în serial, iar acest personaj a reprezentat concluzia naturală a discuţiei respective. Am ştiut că va oferi o nouă perspectivă serialului şi am colaborat îndeaproape cu o echipă de consultanţi non-binari pentru a ne asigura că acest fir narativ este abordat cu autenticitate. Am vrut să creăm o legătură relaxată şi instantanee cu Jackson, o conexiune care să nu incite conflict sau tensiune. Cal este o persoană calmă,  tăcută şi veselă, oferind o energie complet diferită vieţii lui Jackson şi serialului. De asemenea, încearcă să-şi descopere şi accepte propria identitate, la fel ca majoritatea adolescenţilor. Am dorit să oferim rolul unei persoane non-binare, care să-şi poată însuşi esenţa lui Cal şi am ştiut că Dua e alegerea perfectă, cu un real talent atât în ceea ce priveşte poezia, cât şi arta. Şi-a pus cu adevărat amprenta asupra lui Cal, dar sunt persoane complet diferite. Consider că este important să ţinem cont de asta.

Eric merge cu familia într-o vizită în Nigeria, unde homosexualitatea este ilegală. Ne poţi descrie puţin cum a decurs colaborarea cu echipa de creaţie - scenarista Temi Wilkey şi regizoarea Runyararo Mapfumo - pentru a realiza episodul respectiv?

Laurie Nunn: Ideea a venit dintr-o discuţie avută în camera scenariştilor, acesta fiind unul dintre multele motive pentru care este nevoie de o echipă cât mai diversă. Temi este o scenaristă foarte talentată, care a oferit profunzime şi nuanţă poveştii lui Eric, dar şi multor altor părţi foarte importante din episodul 306. Runyararo s-a descurcat excepţional în rolul de regizor secund şi a lucrat îndeaproape cu echipa de creaţie pentru a reda mediul nigerian în Ţara Galilor, decizie care a trebuit luată din cauza crizei Covid-19. Din punct de vedere narativ, am încercat să găsim un echilibru între realitatea unei orientări sexuale diferite într-o ţară ca Nigeria, unde homosexualitatea este ilegală, şi faptul că ne-am dorit ca Eric să se poată bucura şi accepta această importantă parte a identităţii lui. Nu am vrut să transformăm totul într-o experienţă traumatizantă pentru el. În schimb, ne-am dorit să-l ajutăm să descopere lucruri noi despre identitatea lui şi relaţia cu Adam.

Vorbeşte-ne despre parcursul lui Jean în acest sezon şi ce a inspirat firul narativ al sarcinii acestui personaj.

Laurie Nunn: Odată ce am luat decizia ca Jean să rămână însărcinată şi să decidă să păstreze copilul, m-a atras explorarea prejudecăţilor cu care se confruntă femeile în societate dacă nasc după o anumită vârstă. Multe personaje din serial, în special bărbaţi, simt că au dreptul să o judece pe Jean. Mama a avut copii şi când era deja puţin mai în vârstă, aşa că empatizez puternic cu povestea lui Jean din acest sezon. Mama mea a trecut prin experienţe asemănătoare. Femeile încă trebuie să-şi justifice alegerile cu privire la propriul corp, deşi suntem deja în anul 2021.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.