Fanii concursului muzical Eurovision revăd, în fiecare seară de sâmbătă, pe YouTube, competiţii vechi şi generează zeci de mii de mesaje pe Twitter.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Eurovision Again” suplineşte într-un anumit fel, spun fanii, lipsa competiţiei de anul acesta, anulată din cauza pandemiei Covid-19.

Vizionările încep la ora 22.00 şi pe YouTube se conectează fani din întreaga Europă.

„Dă un sentiment de comuniune şi îmi permite să fiu împreună cu toţi prietenii mei în fiecare sâmbătă”, a declarat pentru Radio 1 o tânără în vârstă de 20 de ani.

Cel mai recent concurs vizionat a fost cel din 1997, câştigat de Marea Britanie prin Katrina and The Waves.

Anual, aproximativ 200 de milioane de telespectatori urmăresc Eurovisionul, iar în ultimii ani a fost înregistrată o creştere a popularităţii lui în rândul tinerilor.

Ideea „Eurovision Again” aparţine britanicului Rob Holley, care a pus-o în aplicare în urmă cu cinci săptămâni. Împreună cu alţi trei, el editează videoclipurile şi graficele. El a declarat că va continua cu proiectul până la finalul perioadei de izolare.

Organizatorii Eurovision susţin iniţiativa şi o sprijină prin încărcarea de concursuri vechi pe YouTube.

Competiţiile revăzute de fani până acum au fost cele din 2013, 2006, 2009, 2015 şi 1997.

În plus, au fost solicitate donaţii, „preţul unei beri sau al unei sticle de vin”, pentru organizaţii caritabile. Au fost strânse peste 7.500 de lire sterline.

Cea de-a 65-a ediţie a Eurovision Song Contest era programată să aibă loc la Rotterdam în luna mai. Ea a fost anulată din cauza pandemiei şi reprogramată pentru anul viitor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.