J-Hope, star în grupul BTS, va începe marţi stagiul militar obligatoriu în Coreea de Sud, devenind al doilea membru al trupei de băieţi K-pop care se înrolează în armată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Primul grup sud-coreean care a ajuns în fruntea topurilor din SUA şi Marea Britanie, de mai multe ori nominalizat la Grammy şi cu o puternică comunitate de fani la nivel global numită ARMY, BTS a generat venituri de miliarde de dolari de la debutul lor în 2013.

Dar în Coreea de Sud, toţi bărbaţii apţi trebuie să servească cel puţin 18 luni în armată, iar după ani de dezbateri dacă BTS merită o scutire, Jin, cel mai în vârstă din grup, a fost primul care s-a supus regulilor, în decembrie.

J-Hope, al cărui nume complet este Jung Ho-seok, îşi începe marţi cursul de cinci săptămâni într-o tabără de antrenament a armatei din nord-estul provinciei Gangwon, a informat agenţia de presă Yonhap.

"Idolul" în vârstă de 29 de ani a postat luni fotografii pe Weverse, platforma comunităţii de fani creată de casa de discuri BTS Hybe, cu noua sa tunsoare regulamentară.

"Vă iubesc, ARMY. Plec şi mă voi întoarce sănătos", a scris el.

Mesajul a stârnit mii de comentarii din partea fanilor, dintre care mulţi şi-au exprimat tristeţea pentru despărţirea temporară a grupului. 

În timpul unui livestream de vineri, J-Hope le-a împărtăşit fanilor săi entuziasmul de a se alătura armatei. "Va fi o nouă experienţă, voi învăţa să mă integrez într-o nouă societate şi asta mă face să fiu entuziasmat", a spus el. "Între timp, abia aştept să trăiesc fiecare zi într-un mod normal, va fi diferit de modul meu obişnuit de viaţă. M-ar putea face mai sănătos", a adăugat el.

Grupul a invocat epuizarea şi presiunea cauzate de succesul lor atunci când a anunţat o pauză în 2022, explicând că fiecare dintre membri va lua o pauză pentru a se concentra asupra carierei solo.

Analiştii se întreabă despre viitorul grupului, după ce membrii grupului vor termina serviciul militar. Unele staruri masculine din K-pop s-au luptat să-şi reia cariera după ce au efectuat serviciul militar, într-o industrie în care artiştii sunt uşor înlocuiţi.

"În această absenţă, (BTS) îşi poate pierde interesul publicului, iar scăderea popularităţii îi va afecta afacerile", a declarat profesorul de comunicare de la Universitatea Kyung Hee, Lee Taek-gwang, pentru AFP. Potrivit acestuia, "nu este doar problema BTS, ci şi cea a aproape tuturor trupelor de băieţi şi a tuturor celebrităţilor masculine" din Coreea de Sud.

BTS, cunoscută şi sub numele de Bangtan Boys, este o trupă de băieţi din Coreea de Sud care s-a format în 2010 şi a debutat în 2013. Membrii ei sunt Jin, Suga, J-Hope, RM, Jimin, V şi Jungkook. Iniţial un grup de hip-hop format de nişte adolescenţi, stilul lor muzical a evoluat pentru a încorpora o gamă largă de genuri, devenind un adevărat fenomen mondial.

BTS, artiştii cel mai bine vânduţi în Coreea de Sud, cu peste 30 de milioane de albume vândute, a devenit şi unul dintre puţinele grupuri de la Beatles (1966-68) încoace care a înregistrat patru albume pe primul loc în SUA în mai puţin de doi ani.

Printre distincţiile grupului se numără mai multe premii American Music Awards, Billboard Music Awards, Golden Disc Awards şi nominalizări la cinci premii Grammy.

În afara domeniului muzical, băieţii au luat cuvântul în trei sesiuni ale Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi au încheiat un parteneriat cu UNICEF în 2017 pentru a înfiinţa campania anti-violenţă Love Myself.

Prezentaţi pe coperta internaţională a revistei „Time” ca „liderii următoarei generaţii” şi supranumiţi „Prinţii pop”, BTS au apărut, de asemenea, pe listele „Time” cu cei mai influenţi 25 de oameni de pe internet (2017-2019) şi cei mai influenţi 100 de oameni din lume (2019), iar în 2018 au devenit cei mai tineri laureaţi ai Ordinului Meritul Cultural acordat de preşedintele Coreei de Sud pentru contribuţia lor la răspândirea culturii şi limbii coreene.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.