Coloana sonoră a animaţiei „Encanto” a ajuns, după şase săptămâni de la lansare, pe primul loc în topul american al albumelor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Albumul a urcat şase poziţii în săptămâna încheiată pe 6 ianuarie şi este prima coloană sonoră care ajunge în fruntea clasamentului Billboard 200 de la „Frozen II”, în decembrie 2019.

„Encanto” a fost vândut în 72.000 de unităţi în SUA, potrivit MRC Data. Mare parte din total a reprezentat-o activitatea de streaming.

Piesele de pe album, compuse de Lin-Manuel Miranda, au fost accesate online de 87,69 de milioane de ori.

Coloana sonoră a fost lansată pe 19 noiembrie, cu o săptămână înainte ca filmul să ajungă în cinematografele americane. O lună mai târziu, el a devenit disponibil şi pe platforma Disney+. În urma premierei online, coloana sonoră a urcat 103 poziţii în top, ajungând pe a şaptea.

Aceasta este a şasea coloană sonoră a unui film de animaţie care ajunge pe primul loc în Billboard 200, după „Frozen II” (o săptămână, în 2019), „Frozen” (13 săptămâni, în 2014), „Curious George” (o săptămână, în 2006), „Pocahontas” (o săptămână, în 1995) şi „The Lion King” (zece săptămâni, 1994 - 1995). În afară de „Curious George”, toate sunt producţii Disney.

Cântăreaţa engleză Adele a coborât pe poziţia a doua cu „30”, după ce albumul a petrecut primele şase săptămâni în fruntea topului. El a fost vândut în 57.000 de unităţi.

„Dangerous: The Double Album” al cântăreţului country Morgan Wallen a urcat două poziţii, până pe trei, după ce a fost vândut în 42.000 de unităţi în a 52-a săptămână de top. Albumul a debutat pe prima poziţie în ianuarie 2021 şi a petrecut zece săptămâni în fruntea listei.

Olivia Rodrigo şi „Sour” s-au menţinut pe locul al patrulea, după ce albumul a fost vândut în 41.000 de unităţi în a 33-a săptămână, în timp ce „Red (Taylor’s Version)” al lui Taylor Swift a coborât două poziţii, până pe cinci, după ce albumul a fost vândut în 38.000 de unităţi în a opta săptămână de la debut.

Top 10 al Billboard 200 este completat de Drake cu „Certified Lover Boy”, Doja Cat cu „Planet Her”, The Weeknd cu „The Highlights”, Juice WRLD cu „Fighting Demons” şi de Polo G cu „Hall of Fame”.

Billboard 200 clasifică cele mai populare albume din Statele Unite pe parcursul unei săptămâni, pe baza consumului multimetric, care include vânzarea de copii fizice ale discurilor, single-urilor (10 cântece înseamnă un album) şi activitatea online (1.500 de accesări sunt egale cu un album; accesările audio şi video on-demand).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.