Rolul directorului de şcoală depăşeşte astăzi graniţele educaţiei formale. În România anului 2025, un director nu mai este doar un administrator al unei instituţii, ci un lider de comunitate, un antreprenor educaţional şi un model de echilibru între vocaţie şi strategie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Acesta este mesajul transmis de invitaţii emisiunii Viitor pentru România de la Prima News – Mariana Stan, Iulian-Ninel Nicolae şi Sorina Marinela Perşinaru, laureaţi ai Galei Ave pentru performanţă managerială în educaţie.

Directorul care inspiră echipa

Mariana Stan, directorul Şcolii Gimnaziale nr. 1 din Dor Mărunt (Călăraşi), desemnată „Directorul Anului 2025”, a subliniat că succesul vine din munca unei echipe unite. „Premiul mă onorează, dar este meritul întregii şcoli. Suntem o echipă care a pus umărul la fiecare pas. Sunt mulţi colegi directori care fac treabă foarte bună, dar poate ne-am detaşat puţin prin strategii adaptate nevoilor noastre specifice din mediul rural”, a spus ea.

Pentru Stan, directorul nu este o funcţie, ci o responsabilitate faţă de fiecare elev. „Lucrăm cu suflete. E foarte important ca sistemul să ţină cont de acest aspect – nu gestionăm cifre, ci vieţi”, a adăugat.

Antreprenoriatul în educaţie

Iulian-Ninel Nicolae, directorul Şcolii „Gheorghe Magheru” din Caracal, laureat la categoria „Antreprenoriat”, a explicat cum parteneriatele cu mediul privat pot transforma o şcoală. „Cel mai important a fost că am reuşit să aducem surse extrabugetare în şcoală. Am construit o relaţie solidă cu mediul privat, cu părinţii şi cu întreaga comunitate. Nu putem schimba şcoala singuri; educaţia are nevoie de implicarea tuturor”, a declarat acesta.

Nicolae a povestit şi despre volumul uriaş de muncă din spatele funcţiei. „Noi, directorii, nu mai avem familie de câţiva ani. Este greu, dar menirea noastră este să reuşim să ducem provocările la capăt pentru elevi şi pentru comunitate.”

Caracterul, mai important decât competenţa

Sorina Marinela Perşinaru, directorul Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 1 din Bucureşti, a atras atenţia asupra calităţilor morale ale unui lider. „O şcoală se ridică nu prin zidurile ei, ci prin direcţia pe care i-o dă directorul. Poţi fi competent, dar fără caracter nu poţi conduce. Directorul trebuie să fie om, să ştie să câştige respectul şi încrederea tuturor.”

Cei trei directori au fost de acord că viitorul educaţiei depinde de modul în care societatea sprijină liderii şcolilor. „Viitorul României va fi luminos, pentru că avem oameni care vor să schimbe ceva”, a concluzionat Iulian-Ninel Nicolae.

 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.