Recent, la PrimaNews, discuţiile despre Bacalaureatul 2025 au adus în prim-plan oameni cheie din sistemul educaţional: profesorul Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Mihaela Loredana Nabăr, director World Vision România, şi profesorul Dr. Daniel David, Ministrul Educaţiei şi Cercetării. Aceştia au abordat cu claritate îngrijorările legate de organizarea examenului, în special de numărul redus de elevi înscrişi, oferind perspective valoroase asupra viitorului sistemului educaţional românesc.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Îngrijorarea privind numărul mic de elevi înscrişi

Ministrul Educaţiei, profesorul Daniel David, şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la numărul redus de elevi înscrişi la Bacalaureat. Secretarul de stat Sorin Ion a clarificat că, deşi numărul absolut de elevi este mai mic (circa 130.000 de absolvenţi anul acesta, comparativ cu 155.000 anul trecut), acest lucru se datorează în principal faptului că generaţia actuală este prima care a beneficiat de introducerea opţională a clasei pregătitoare în 2012, ducând la o segmentare a promoţiei. Procentual, absenteismul nu este semnificativ mai mare decât în anii anteriori. Cu toate acestea, domnul ministru a reiterat că vor fi analizate toate datele şi feedback-urile pentru a elabora o nouă metodologie, menită să stimuleze participarea elevilor, afirmă acesta.

Organizarea examenului: autonomie şi adaptabilitate locală

Un aspect mult discutat a fost formula „asincronă” a cursurilor din timpul examenelor. Sorin Ion a precizat că aceasta nu a fost o măsură impusă centralizat, ci o libertate acordată unităţilor de învăţământ şi inspectoratelor şcolare de a se adapta contextului local. Liceele au putut opta pentru suspendarea cursurilor doar în centrele de examen sau pentru trecerea la învăţământul online/hibrid. Decizia a fost luată pentru a asigura disponibilitatea profesorilor evaluatori (peste 10.000 implicaţi) şi pentru a menţine securitatea maximă în centrele de examen.

Deşi feedback-ul elevilor a fost în general pozitiv, părinţii au manifestat uneori nemulţumiri, neînţelegând pe deplin motivele. Această situaţie subliniază nevoia de comunicare transparentă şi clarificare a deciziilor. Ministrul David a recunoscut că analiza finală a modului de organizare este în curs, urmând ca deciziile pentru anul viitor să fie luate după colectarea tuturor feedback-urilor.

Ce au nevoie elevii? Concluzii şi speranţe

Mihaela Nabăr a subliniat cât de important este ca vocea copiilor să fie ascultată în procesul decizional, afirmă ea. Un program precum „Vreau în clasa nouă”, care a investit constant în educaţia elevilor, a demonstrat o rată de înscriere la Bacalaureat de 100%, indicând că pregătirea solidă şi încrederea în propriile forţe reprezintă factori esenţiali care pot contribui la reuşită.

Este nevoie de o alianţă constructivă între minister, autorităţile locale, profesori, părinţi şi elevi, bazată pe încredere şi coerenţă, a declarat aceasta. Implementarea unor măsuri precum vizualizarea lucrărilor înainte de contestaţii la Bacalaureat este un pas spre transparenţă şi responsabilizare.

Viitorul României, aşa cum l-au descris invitaţii, este unul în care educaţia joacă un rol central. Ministrul Educaţiei, Daniel David speră într-o Românie în care tinerii folosesc tehnologia pentru a crea valoare, nu doar pentru a o consuma. Antreprenorii ar trebui să privească piaţa global, iar statul să devină un partener de creştere, nu un sistem birocratic, menţionează acesta. „Fiecare dintre noi contează”, a concluzionat Sorin Ion, subliniind că reuşita este o responsabilitate colectivă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.