Facebook a renunţat la planurile de a integra reclame în WhatsApp. Cel puţin deocamdată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Surse anonime din cadrul companiei, citate de Wall Street Journal, spun că Facebook a făcut un pas înapoi în ceea ce priveşte reclamele în WhatsApp şi nu va mai afişa publicitate în populara aplicaţie de chat.

Ca urmare a acestei decizii, Facebook a dezactivat echipa care fusese însărcinată tocmai cu găsirea unor modalităţi prin care reclamele să-şi facă loc în WhatsApp.

De asemenea, din WhatsApp a fost eliminat şi tot codul care apucase să fie adăugat pentru a integra reclame în aplicaţie.

În schimb, Facebook se va concentra pe dezvoltarea de facilităţi pentru utilizatorii de business, care rămâne o cale alternativă de monetizare a aplicaţiei.

Facebook anunţa în urmă cu un an şi jumătate că va afişa reclame în WhatsApp. Prima fază era integrarea acestora în secţiunea Status, cea în care utilizatorii pot posta update-uri efemere, care sunt şterse automat după 24 de ore.

Compania americană a întâmpinat rezistenţă când a venit vorba de reclame inclusiv din partea celor doi fondatori, Brian Acton şi Jan Koum, care au părăsit pe rând WhatsApp din cauza neînţelegerilor cu cei de la Facebook.

Cei doi au modificat regulamentul aplicaţiei în 2016, scriind negru pe alb că WhatsApp nu va afişa reclame, special pentru a îngreuna sarcina Facebook de a vinde reclame în WhatsApp.

Facebook a cumpărat WhatsApp în 2014 pentru 19 miliarde de dolari, iar în prezent WhatsApp are peste 1,5 miliarde de utilizatori.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.