Mai multe companii auto, între care Volkswagen, Renault şi Nokian Tyre, vor opri temporar sau vor muta activităţile de producţie în urma invadării Ucrainei de către Rusia, care le afectează aprovizionarea cu componente sau materii prime, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Invazia a fost un factor luat în considerare de firmele de consultanţă J.D. Power şi LMC Automotive, care şi-au redus estimările referitoare la vânzările de maşini noi la nivel mondial din 2022 cu 400.000 de vehicule, până la 85,8 milioane de unităţi.

Industria auto s-a confruntat deja cu livrări diminuate de vehicule din cauza deficitului global de semiconductori.

Volkswagen a declarat că va opri producţia pentru câteva zile la două fabrici germane, după o întârziere în obţinerea pieselor fabricate în Ucraina.

Renault va suspenda unele operaţiuni la fabricile sale de asamblare de maşini din Rusia, săptămâna viitoare, din cauza blocajelor logistice cauzate de lipsa pieselor. Nu a precizat dacă lanţul său de aprovizionare a fost afectat de conflict, dar o purtătoare de cuvânt a spus că acţiunea este o consecinţă a întăririi controalelor la graniţele dintre Rusia şi ţările învecinate, prin care piesele sunt transportate cu camioane.

Producătorul auto francez se numără printre companiile occidentale cele mai expuse Rusiei, unde realizează 8% din veniturile sale de bază, potrivit Citibank.

”Întreruperile sunt cauzate în primul rând de controalele mai stricte la frontieră în ţările de tranzit şi de necesitatea de a schimba o serie de rute logistice stabilite”, a spus filiala rusă a companiei, fără a numi vreo ţară anume.

Producătorul rus de automobile Avtovaz, la care Renault deţine o participaţie de control, a mai spus că ar putea suspenda pentru o zi unele linii de asamblare la o fabrică din centrul Rusiei, luni, din cauza penuriei globale persistente de componente electronice.

Avtovaz nu a menţionat invazia în declaraţia sa.

Producătorul finlandez de anvelope Nokian a declarat că va muta producţia unor linii cheie de produse din Rusia în Finlanda şi Statele Unite, pentru a se pregăti pentru posibile sancţiuni suplimentare în urma invaziei.

Directorul executiv al Aptiv, Kevin Clark, a declarat joi că, în ultimele două luni, producătorul american de piese auto a schimbat producţia de piese cu volum mare din Ucraina în favoarea produselor cu volum mai mic, ”deci am fost mai bine poziţionaţi pentru a gestiona întreruperile”.

Furnizorul auto japonez Sumitomo Electric Industries, care are aproximativ 6.000 de angajaţi în Ucraina implicaţi în producţia de cablaje a declarat că şi-a suspendat operaţiunile la fabricile sale de acolo şi vorbeşte cu clienţii despre posibilitatea înlocuirii bunurilor din alte locuri.

Ford Motor are o societate mixtă cu o participaţie de 50% la Ford Sollers, care are trei fabrici de asamblare în Rusia, potrivit site-ului Ford. Ford a declarat că este ”profund îngrijorat” de situaţie şi că ”va gestiona orice efecte” asupra afacerii sale în timp real. Producătorul auto american a mai spus că va respecta orice lege privind sancţiunile comerciale, dar a refuzat să discute dacă fabricile Sollers au fost afectate.

În timp ce producătorul francez de piese auto Valeo a declarat că impactul direct asupra companiei este minim, invazia rusă în Ucraina ar putea duce la scăderea volumelr de producţie din industrie şi ar putea creşte preţurile energiei sau materiilor prime.

Pentru producătorii de automobile, una dintre preocupările legate de lanţul de aprovizionare create de conflictul din Ucraina se concentrează pe metalele paladiu, platină şi rodiu, utilizate în convertizoarele catalitice pentru curăţarea gazelor de evacuare.

Rusia produce aproximativ 38% din paladiul din lume, cu excepţia materialului reciclat, a declarat Mark Wakefield, co-lider al companiei de consultanţă AlixPartners.

”Este greu să ne gândim la o afacere auto globală care să nu aibă paladiu provenit din Rusia”, a spus el.

Producătorii de automobile nu ar trebui să se confrunte cu o lipsă imediată de paladiu, a spus Wakefield, deoarece există stocuri de metal în Londra. Există ”un drum de şase luni înainte ca paladiul să-şi găsească drumul într-o maşină”, a spus el.

Preţurile aluminiului au crescut înainte de conflictul din Ucraina, a spus Wakefield. O întrerupere a livrărilor ruseşti de aluminiu s-ar adăuga la presiunile asupra costurilor producătorilor de automobile.

Cel mai mare producător de oţel din Japonia, Nippon Steel Corp, a declarat vineri că va asigura alternative pentru o materie primă pe care o cumpără din Rusia şi Ucraina, în cazul oricăror întreruperi de aprovizionare.

Nippon Steel cumpără 14% din pelete de minereu de fier, bile mici de pulbere de minereu de fier utilizate în producţia de oţel, din cele două ţări.

Oficialii au spus că au trecut la aprovizionarea din Brazilia şi Australia şi că impactul ar trebui să fie minim.

Producătorul de echipamente agricole Deere & Co a declarat vineri că şi-a închis biroul din Ucraina în ultimele săptămâni, ca măsură de precauţie. Are aproximativ 40 de angajaţi în Ucraina.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.