Volkswagen va opri producţia de automobile la fabrica sa din Dresda, după ziua de marţi, marcând prima închidere a unei unităţi de producţie din Germania în istoria de 88 de ani a constructorului auto, relatează Financial Times.
Decizia vine într-un moment în care cel mai mare producător auto din Europa se confruntă cu presiuni tot mai mari asupra fluxului de numerar, generate de cererea slabă din pieţele-cheie.
Închiderea liniei de producţie de la Dresda are loc pe fondul scăderii vânzărilor în China, al cererii reduse din Europa şi al impactului tarifelor americane asupra livrărilor din Statele Unite. În acest context, Volkswagen reevaluează modul în care îşi alocă bugetul de investiţii, estimat la aproximativ 160 de miliarde de euro pentru următorii cinci ani, o sumă mai mică decât cea planificată anterior pentru perioada 2023–2027, când bugetul era de circa 180 de miliarde de euro.
Directorul financiar al grupului, Arno Antlitz, a declarat în luna octombrie că fluxul net de numerar pentru 2025, estimat anterior la un nivel apropiat de zero, ar putea deveni uşor pozitiv. Cu toate acestea, analiştii avertizează că presiunile financiare vor continua.
”Există cu siguranţă presiune asupra fluxului de numerar în 2026”, a declarat Stephen Reitman, analist la Bernstein, subliniind că grupul caută soluţii pentru reducerea cheltuielilor şi creşterea profitului operaţional. El a mai arătat că Volkswagen se confruntă cu provocări ample, inclusiv necesitatea de a investi în noi generaţii de motoare pe benzină, pe fondul prelungirii duratei de viaţă a tehnologiilor cu combustibili fosili.
Moritz Kronenberger, administrator de portofoliu la Union Investment, a afirmat că unele proiecte vor trebui eliminate din planurile de investiţii ale companiei pentru a fi respectate ţintele financiare. ”Alte idei şi proiecte trebuie scoase din plan”, a spus acesta.
Fabrica din Dresda a produs mai puţin de 200.000 de vehicule de la deschiderea sa în 2002, un volum mai mic decât jumătate din producţia anuală a uzinei principale Volkswagen din Wolfsburg. Închiderea reprezintă un prim pas concret în planul grupului de reducere a capacităţilor de producţie din Germania, parte a unui acord încheiat anul trecut cu sindicatele, care prevede şi eliminarea a aproximativ 35.000 de locuri de muncă la marca Volkswagen în Germania.
Şeful mărcii Volkswagen, Thomas Schäfer, a declarat recent că decizia nu a fost luată ”cu uşurinţă”, dar că ”din perspectivă economică a fost esenţială”.
Iniţial concepută ca un simbol al excelenţei inginereşti Volkswagen, uzina din Dresda a asamblat modelul de lux VW Phaeton, până la retragerea acestuia în 2016. Ulterior, fabrica a devenit un reper al strategiei de electrificare a grupului, producând recent modelul electric ID.3.
În viitor, fabrica va fi închiriată Universităţii Tehnice din Dresda pentru a găzdui un campus de cercetare axat pe dezvoltarea inteligenţei artificiale, roboticii şi semiconductorilor. Volkswagen şi universitatea s-au angajat să investească împreună 50 de milioane de euro în acest proiect pe parcursul următorilor şapte ani. Constructorul auto a precizat că va continua să utilizeze locaţia pentru livrarea de automobile către clienţi şi ca obiectiv turistic.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







