Vizitele turiştilor români în Germania, aflate, în primele două luni ale anului, într-un trend crescător de 3,5% faţă de 2019, au scăzut cu 33,1% începând cu luna martie, înregistrându-se un total de 219.287 înnoptări, în perioada ianuarie – iulie 2020, a anunţat luni Organizaţia pentru Turism a Germaniei. În perioada aceasta, instituţia îşi concentrează activităţile sale internaţionale de marketing pe informaţii legate de turismul în natură.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Organizaţia pentru Turism a Germaniei a anunţat luni cele mai recente statistici în ceea ce priveşte numărul turiştilor români în Germania, precum şi strategia Germaniei în contextul COVID-19.

”Chiar dacă s-a înregistrat o scădere a turiştilor români de 30% în 2020, aceştia au continuat să călătorească în Germania, românii fiind printre primele naţionalităţi care au reluat călătoriile în Germania de îndată ce au fost ridicate restricţiile”, informează organizaţia.

În ceea ce priveşte numărul turiştilor, în anul 2019 Germania a înregistrat 89,9 milioane de înnoptări din partea turiştilor străini, creşterea procentuală faţă de anul anterior fiind de 2,6%. În continuare, trendul turiştilor români care vizitează Germania a avut un ritm ascendent, astfel că în anul 2019 s-au înregistrat peste 1,5 milioane de înnoptări, cu o creştere procentuală faţă de 2018 de 1,3%. Comparativ cu anul 2010, numărul de înnoptări ale turiştilor români a crescut cu 185,4%.

Bavaria s-a numărat printre destinaţiile preferate ale românilor în 2019, astfel peste 26% dintre aceştia şi-au petrecut anul trecut vacanţa în această ţară. Peste 16% dintre înnoptările înregistrate în perioada ianuarie-decembrie 2019 au fost în Baden-Württemberg. 

”Deşi în primele 2 luni ale anului 2020, vizitele turiştilor români erau într-un trend crescător de 3,5% faţă de 2019, începând cu luna martie numărul înnoptărilor a scăzut cu 33,1%, înregistrându-se un total de 219.287 înnoptări, în perioada ianuarie – iulie 2020”, mai arată organizaţia.

Germania este percepută ca o destinaţie sigură în contextul COVID-19. Astfel, România se află printre pieţele cu cea mai rapidă revenire în ceea ce priveşte vacanţele în Germania. Printre activităţile cele mai apreciate de români ca fiind cu risc scăzut de îmbolnăvire sunt călătoriile cu maşina, vacanţele în natură şi călătorii individuale, fiind urmate de călătoriile culturale, călătoriile în oraşe şi circuitele turistice, spun reprezentanţii Organizaţiei pentru Turism a Germaniei.

„În opinia mea, turismul joacă un rol cheie în conturarea imaginii şi reputaţiei unei ţări, iar atât Germania, cât şi România, au o mulţime de oferit celor care aleg să le viziteze. Printre principalele atuuri ale acestor două destinaţii se află natura şi multiplele oportunităţi de petrecere a timpului în aer liber, aspect care se pliază foarte bine pe noile tendinţe în turism în contextul pandemiei. Traversăm într-adevar o perioadă dificilă pentru turism, dar este foarte important modul în care ne raportăm la întreaga situaţie: cu atitudinea corespunzătoare, putem ieşi învingători la final, iar această criză poate fi de fapt o reală oportunitate pentru noi", a declarat ambasadatorul Germaniei la Bucureşti, Cord Meier-Klodt.

În perioada aceasta, Organizaţia Germană pentru Turism îşi concentrează activităţile sale internaţionale de marketing pe informaţii legate de turismul în natură. În Germania se află 104 parcuri naturale, 16 parcuri naţionale şi 16 rezervaţii biosferice ce aparţin patrimoniului UNESCO. În patrimoniul mondial natural sunt incluse trei arii din Germania protejate UNESCO, şi anume: rezervaţia de fosile Messel, pădurile seculare de fag şi Marea Wadden.

Germania poate fi destinaţia potrivită pentru cei care iubesc activităţile în natură,  existând trasee de drumeţii marcate pe o distanţă de 200.000 km de-a lungul ţării, 70.000 km trasee pentru biciclişti. Dintre acestea, peste 100 sunt trasee tematice şi se regăsesc în13 regiuni viticole cu peste 80.000 de producători.

„Germania a fost printre primele destinaţii care au ales să continue să comunice în primele săptămâni de lockdown şi să rămână aproape de turiştii săi. În pofida carantinei, s-a pus accent pe descoperirea Germaniei în mod virtual, prin crearea campaniei #DiscoverGermanyFromHome care a promovat conţinut inspiraţional, empatic şi informativ pe platformele de social media. A fost urmată de #GermanyAwaitsYou, dedicată momentului în care s-au reluat călătoriile, care de curând s-a transformat în #WanderlustGermany, un îndemn la a explora locurile mai puţin turistice, în a cunoaşte natura Germaniei şi orice zonă mai puţin aglomerată“, a declarat Cristian Sallai, Director Regional al Organizaţiei Germane pentru Turism. 

În Germania sunt 1.500 de unităţi de cazare specializate şi clasificate ca „Qualitätsgastgeber Wanderbares Deutschland“ - „Gazde de calitate pentru drumeţii în Germania“ şi 5.800 de unităţi bed&bike. În 2018, s-au înregistrat circa 4,6 milioane înnoptări ale străinilor în unităţi de camping de cea mai înaltă calitate.

Organizaţia Germană pentru Turism (DZT) este „asociaţia turistică“ naţională a Germaniei, constituită ca parteneriat public privat  cu sediul central în Frankfurt pe Main.  Reprezintă destinaţia turistică Germania din însărcinarea/în numele Ministerului Federal pentru Economie şi Tehnologie (BMWi), fiind promovată/susţinută de către acest minister în baza unei decizii a Camerei Deputaţilor din RFG. DZT are 30 de reprezentanţe în diferite ţări.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.