Ministrul Economiei, Virgil Popescu, a anunţat, miercuri, că au fost solicitate până acum 15.000 de certificate pentru situaţii de urgenţă de tipul 1 de companiile a căror activitate a fost afectată direct, acestea fiind procesate direct. De asemenea, au fost depuse 5.000 de cereri pentru certificate de tip 2, de către companiile care au avut o scădere a veniturior sau încasărilor de minim 25%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Virgil Popescu a fost întrebat, miercuri, în debutul şedinţei de Guvern, de către premierul Ludovic Orban care este situaţia emiterii certificatelor pentru situaţii de urgenţă şi a explicat: ”Până astăzi erau în jur de 15.000 de certificate de urgenţă de tipul 1 solicitate de companiile a căror activitate a fost afectată direct”. 

Ministrul Economiei a precizat că prin aplicaţia creată solicitările sunt procesate şi, în acelaşi timp, sunt şi eliberate certificatele.

”Totul este electronic, mai mult probabil durează introducerea datelor în aplicaţie, după care este o verificare a semnăturii digitale, verificăm dacă ea există în baza de date naţională a semnăturilor digitale pentru propria semnătură a datelor introduse şi automat este eliberat certificatul. Dacă ulterior acea semnătură digitală este retrasă sau la următoarea verificare nu mai există, automat certificatul este revocat, totul este automat. Deci putem spune că absolut toate cererile sunt procesate sunt şi automat soluţionate. Şi în jur de 5.000 de cereri soluţionate de certificate de tip 2 pentru companiile a căror activitate a fost afectată, în sensul că veniturile sau încasările au fost dimiunate cu minim 25%. Deci practic în total în jur de 20.000 de companii au solicitat până acum şi au şi obţinut certificatele”, a mai explicat Virgil Popescu.

”Mă uimiţi, domnul ministru. Asta înseamnă digitalizare şi trebuie să o generalizăm”, a replicat premierul.

Certificatele de Situaţie de Urgenţă au ca scop susţinerea operatorilor economici în relaţiile cu instituţiile publice pentru obţinerea, în condiţiile legii, de facilităţi de creditare, măsuri de sprijin ori în relaţiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar şi social asupra activităţii acestora, determinat de răspândirea coronavirusului SARS–CoV-2: amânarea la plătă pentru serviciile de utilităţi, invocarea de forţă majoră (doar pentru IMM-uri).

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.