Ideea lui Elon Musk pentru plata unui abonament în schimbul bifei albastră de cont verificat este ”complet greşită”, a declarat miercuri comisarul pentru Concurenţă al Uniunii Europene, Margrethe Vestager, pentru CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Dacă aveţi conturi ale umor impostori, desigur, cred că modelul dumneavoastră de afaceri este fundamental greşit. Dacă trebuie să plătim pentru a fi verificat şi pentru a fi certificat ca fiind cine eşti şi toată lumea poate fi tu... Cred că modelul de afaceri pur şi simplu este complet defectuos”,”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene, la un eveniment la Bruxelles.

Twitter şi-a lansat recent serviciul de abonament Blue, prin care utilizatorii care plătesc 7,99 dolari/lună ar obţine râvnitul cec albastru al platformei de socializare – un instrument folosit anterior pentru a verifica identitatea politicienilor, jurnaliştilor şi altor persoane publice.

Noul CEO Twitter şi director unic, Elon Musk, a declarat marţi că serviciul va fi relansat pe 29 noiembrie. Anunţul a fost făcut în urma unei suspendări a funcţiei, după ce un val de utilizatori au început să uzurpe identitatea unor conturi verificate.

Vestager, ea însăşi, a spus că îşi aminteşte când a obţinut bifa albastră.

”Nu cred că mi-am impresionat atât de mult fiicele de atunci.”

Cu toate acestea, ea a recunoscut că ”rămâne de văzut” cât de util va fi instrumentul în viitor.

”Trebuie să vedem cum se dezvoltă acest lucru înainte de a lua orice decizie”, a spus Vestager la Summitul European de Afaceri.

Un purtător de cuvânt al Twitter nu a fost disponibil imediat pentru a comenta atunci când a fost contactat de CNBC.

Mai mulţi oficiali europeni l-au avertizat pe Musk cu privire la necesitatea respectării regulilor europene. UE şi-a consolidat legile în ultimii ani pentru a combate dezinformarea şi a proteja confidenţialitatea utilizatorilor. Drept urmare, una dintre cele mai mari realizări ale sale a fost Digital Services Act, sau DSA, care a intrat în vigoare de miercuri şi instruieşte Big Tech despre cum să menţină utilizatorii în siguranţă online.

Vestager a spus că regulamentul revizuit o face să se simtă mai bine în monitorizarea evoluţiilor din Big Tech, inclusiv modificările lui Musk la Twitter, dar ea a negat că echipa ei se află pe un curs de coliziune cu directorul executiv al companiei.

”Nu suntem niciodată pe un curs de coliziune cu nimeni pentru că ne considerăm pe un munte. Cred că este foarte important ca oamenii să aibă încredere în serviciile care sunt furnizate. Eu însămi am apreciat foarte mult lucrurile pe care le făcea Twitter”, a spus Vestager, citând caracteristici de pe platformă care sugerau utilizatorilor să citească un articol de ştiri înainte de a-l distribui şi direcţionând utilizatorii către informaţii oficiale despre vaccinurile Covid.

”Toate aceste lucruri [fac] Twitter o platformă socială mult mai de încredere. Şi cred că este foarte trist să văd că oamenii care s-au aventurat cu aceste inovaţii par să nu aibă cuvânt de spus”, a adăugat ea.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.