Veniturile totale ale Telekom Romania Mobile Communications au ajuns în 2021 la 386,8 milioane de euro, în scădere cu 14,6% faţă de întregul an 2020, fluctuaţia venind pe fondul separării de operaţiunile fixe şi de clienţii care aveau servicii convergente fix-mobil (FMC), dar şi din cauza pandemiei, care a limitat călătoriile pe glob.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În 2021, veniturile totale ale companiei (inclusiv MVNO - mobile virtual network operator, n.r.) au ajuns la 386,8 milioane de euro, în scădere cu 14,6% faţă de întregul an 2020. Fluctuaţia a venit pe fondul separării de operaţiunile fixe şi de clienţii care aveau servicii convergente fix-mobil (FMC), dar şi din cauza pandemiei, care a limitat călătoriile pe glob. Cu toate acestea, compania a reuşit să compenseze acest lucru la nivelul marjei, unde TKRM (Telekom Romania Mobile Communications) a reuşit să reducă în continuare costurile indirecte cu 2,8% faţă de anul precedent, datorită atenţiei acordate de companie creşterii eficienţei operaţionale şi financiare”, anunţă compania.

Telekom Romania Mobile Communications anunţă că în ultimul trimestru al anului, numărul abonaţilor a crescut cu 5,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. La sfârşitul anului 2021, peste 1,735 milioane de abonaţi postpaid au utilizat serviciile Telekom Mobile. Numărul total de clienţi (postpaid şi prepaid) a ajuns la 3,69 milioane. Segmentul preplătit este şi el în creştere de două trimestre. Odată cu stabilizarea de către companie a bazei totale de clienţi, venitul mediu pe utilizator (ARPU) a crescut şi el cu 2,4% faţă de anul 2020, dovedind că ofertele operatorului au un raport calitate-preţ atractiv.

În primul trimestru complet după separarea de operaţiunile fixe, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (EBITDA) a TKRM s-a situat la 10,4 milioane de euro, păstrând tendinţa de creştere de la an la an.

„Rezultatele din T4 arată că suntem bine poziţionaţi şi că avem toate premisele necesare pentru a ne continua strategia. Perioada octombrie-decembrie 2021 a fost primul trimestru complet după separarea de activitatea de fix şi rezultatele noastre sunt conform aşteptărilor. Sunt încrezătoare că ofertele actuale destinate clienţilor şi disciplina legată de baza noastră de costuri vor da rezultate. Suntem aici pentru a le oferi clienţilor noştri servicii de telefonie mobilă aşa cum îşi doresc şi pentru a continua să ne îmbunătăţim ca operator, pe toate planurile”, a declarat Dina Tsybulskaya, CEO al Telekom Romania Mobile.

Compania arată că anul 2021 a fost deosebit de complex.

”A fost un an istoric, nu doar din cauza dificultăţilor prelungite legate de pandemie, care au afectat întreaga societate. Vânzarea companiei de servicii fixe şi separarea operaţiunilor au reprezantat o adevărată provocare pentru noi. Dar a fost, de asemenea, anul unui nou început - anul în care Telekom Mobile s-a reinventat cu o nouă viziune şi o nouă strategie comercială, axată pe experienţa clienţilor”, a explicat Nicolas Mahler, chief financial officer al Telekom Romania Mobile Communications.

El cosideră că şi anul în curs va fi plin de provocări.

„Cu toate acestea, şi 2022 va fi un an plin de provocări, dacă ţinem cont de modul în care inflaţia a crescut în ultimele luni. Aceasta a crescut semnificativ în ultimul trimestru şi se estimează noi creşteri. Am continuat călătoria de digitalizare. În 2021, Telekom Romania Mobile a introdus cu 75,5% mai multe procese automatizate cu ajutorul inteligenţei artificiale (RPA), faţă de 2020, continuând să opereze una dintre cele mai mari ferme RPA din ţară. Telekom Mobile continuă să fie un lider în România în dezvoltarea RPA, în ultimii patru ani. Clienţii TKRM au decis să adopte factura electronică într-o manieră largă. Anul trecut am înregistrat o creştere de 22% a utilizării facturii electronice faţă de anul 2020”, a conchis Nicolas Mahler.

Parte a Deutsche Telekom Group, Telekom Romania Mobile Communications furnizează, începând cu data de 1 octombrie 2021, servicii de telecomunicaţii mobile, după ce operaţiunile fixe (internet fix, telefonie şi TV) au fost separate într-o altă companie.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.