McDonald’s a raportat miercuri o creştere a vânzărilor şi rezultate solide în restaurantele din SUA, însă profitul trimestrial ajustat a fost uşor sub aşteptările Wall Street, pe fondul presiunilor persistente asupra consumatorilor cu venituri reduse, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Directorul general Chris Kempczinski a declarat că rezultatele din trimestrul al treilea ”demonstrează capacitatea companiei de a menţine o creştere sustenabilă chiar şi într-un context economic dificil”.

Pentru al doilea an consecutiv, McDonald’s observă o polarizare accentuată între clienţi.

”Traficul din restaurantele de tip fast-food provenit de la consumatorii cu venituri mici a scăzut cu aproape două cifre procentuale, o tendinţă care persistă de aproape doi ani. În schimb, traficul din partea clienţilor cu venituri ridicate este în creştere cu ritmuri similare”, a spus Kempczinski.

El a avertizat că presiunile asupra bugetelor gospodăriilor vor continua până în 2026. În ciuda acestui context, acţiunile McDonald’s s-au apreciat cu peste 3% în tranzacţiile de dimineaţă.

Compania a raportat un profit net de 2,28 miliarde dolari (3,18 dolari/acţiune), uşor peste nivelul de 2,26 miliarde din perioada similară a anului trecut. Veniturile au crescut cu 3%, la 7,08 miliarde dolari, uşor sub estimarea de 7,1 miliarde. Profitul ajustat pe acţiune a fost de 3,22 dolari, comparativ cu prognoza de 3,33 dolari.

Vânzările comparabile la nivel global au avansat cu 3,6%, iar în SUA cu 2,4%, depăşind estimările analiştilor.

McDonald’s a explicat creşterea prin majorarea valorii bonului mediu, clienţii cheltuie mai mult per comandă, în pofida competiţiei acerbe dintre lanţurile de fast-food pe zona de oferte.

Pentru a atrage consumatorii sensibili la preţ, compania a readus pe piaţă celebrul ”Snack Wrap” după nouă ani de absenţă, la un preţ de 2,99 dolari. Lansarea s-a dovedit un succes, aproape unul din cinci clienţi cumpărând produsul în primele patru săptămâni. Totodată, McDonald’s a relansat în septembrie meniurile ”Extra Value Meals”, populare înainte de pandemie.

”Există uneori ideea că valoarea contează doar pentru cei cu venituri mici, dar toţi consumatorii caută să simtă că primesc ceva corect pentru banii lor”, a spus Kempczinski.

Pe pieţele internaţionale, compania a înregistrat o evoluţie şi mai bună: vânzările comparabile au crescut cu 4,3% în Australia, Canada şi alte pieţe mature, iar în Japonia, în segmentul francizelor, avansul a fost de 4,7%.

Pentru trimestrul al patrulea, McDonald’s anticipează o creştere mai puternică a vânzărilor din SUA, impulsionată de campania Monopoly şi ofertele de valoare. Totuşi, în pieţele internaţionale, ritmul ar putea încetini, din cauza comparaţiei cu rezultatele solide de anul trecut.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.