Vânzările de motorină (retail) ale Grupului petrolier ungar MOL în România au crescut cu 10,6% în al treilea trimestru, în timp ce vânzările de benzină au fost stabile, potrivit rezultatelor anunţate vineri de grup.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cu un rezultat operaţional (clean CCS EBITDA) de 150 miliarde forinţi (576 milioane dolari) în al treilea trimestru, valoarea acestui indicator financiar a ajuns, după primele nouă luni din 2017, la 520,8 miliarde forinţi (1,87 miliarde de dolari), cu 12% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut.

”Cu cheltuieli de capital de 605 milioane dolari după primele nouă luni, compania a continuat să genereze fluxuri importante de numerar pe toate segmentele de activitate”, arată raportul grupului.

Segmentul Upstream (Explorare şi Producţie) a înregistrat un rezultat EBITDA de 49,1 miliarde forinţi (188 milioane dolari) în T3, producţia atingând un nivel mediu de 105.000 barili echivalent petrol (bep) pe zi. În primele nouă luni, EBITDA pe segmentul Upstream a crescut cu peste 30% faţă de perioada T1 - T3 din 2016.

În ceea ce priveşte segmentul Downstream (Rafinare şi Petrochimie), acesta a raportat un rezultat operational (rezultat clean CCS EBITDA) mai scăzut, de 70,5 miliarde forinţi (271 milioane dolari) din cauza declinului contribuţiei segmentelor petrochimic şi al rafinăriilor.

Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (retail şi alte soluţii de mobilitate) a raportat un rezultat EBITDA trimestrial record de 34,5 miliarde forinţi (132 milioane dolari), în urcare de la 112 milioane dolari anul trecut, odată cu creşterea profitului sectoarelor fuel şi non-fuel.

”În România, vânzările retail de carburant au continuat creşterea. Astfel, vânzările de motorină (retail) ale MOL în România au crescut cu 10,6% în al treilea trimestru, în timp ce vânzările de benzină  au fost stabile faţă de perioada similară a anului trecut”, arată raportul.

Zsolt Hernádi, preşedinte şi director general al Grupului MOL, spune că strategia Grupului MOL pentru anul 2030 estimează un rezultat clean CCS EBITDA de 2,3 miliarde dolari.

”Pentru a ne atinge obiectivele strategice, lansăm Downstream 2022 (DS2022), un program de eficientizare, transformare şi creştere care urmează să asigure suplimentarea rezultatului EBITDA cu 500 milioane dolari prin investiţii de peste 2 miliarde dolari până în 2022”, menţionează el.

MOL a ajuns al treilea jucător pe piaţa distribuţiei de carburanţi în România, după OMV Petrom, companie controlată de grupul austriac OMV, şi Rompetrol, afacere controlată de compania kazahă de stat KazMunayGas.

Grupul MOL are o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în zece ţări, din care peste 200 în România.

 

 
 
 
 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.