Vânzările agenţiei online de turism eSky Group, exprimate în TTV (Valoarea Totală a Tranzacţiilor), s-au ridicat în 2021 la peste 345,1 milioane euro, cu 47% mai mult decât în anul precedent.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În 2021, vânzările eSky Group, exprimate în TTV (Valoarea Totală a Tranzacţiilor), s-au ridicat la peste 345,1  milioane euro, cu 47% mai mult decât în anul precedent. Anul trecut, indicatorul EBITDA a fost mai mult decât dublu faţă de cel de dinaintea pandemiei şi s-a ridicat la 13,3 milioane euro (+104% în 2021 faţă de 2019), ceea ce face ca anul 2021 să fie cel mai bun din istoria companiei”, anunţă grupul.

Pentru al doilea an la rând, majoritatea veniturilor companiei – 64% – se datorează Europei continentale.

”eSky Group a profitat de situaţia nefavorabilă a pieţei din timpul pandemiei pentru a-şi consolida poziţia şi pentru a-şi îmbunătăţi semnificativ eficienţa. Din punct de vedere al EBITDA, compania a încheiat 2021 cu un rezultat de două ori mai bun decât în anul record 2019. Prin urmare, strategia noastră de expansiune internaţională de până acum a jucat un rol esenţial în consolidarea poziţiei pe piaţă. În prezent nu plănuim o expansiune suplimentară, dar ne vom concentra pe creşterea cotei de piaţă în ţările în care vedem cel mai mare potenţial”, spune Łukasz Habaj, CEO eSky Group.

În 2021, vânzările din Europa de Vest le-au depăşit pe cele din ţările Europei Centrale şi de Est (38% şi, respectiv, 26% din venituri). Ponderea vânzărilor din SUA în structura totală a vânzărilor a rămas la 11%, la fel ca în 2020, dar valoarea sa a crescut cu 54% faţă de anul precedent. 23% din veniturile eSky Group provin din ţările din America Latină.

”În ciuda faptului că piaţa călătoriilor nu a revenit la nivelul anterior pandemiei deoarece disponibilitatea locurilor ȋn avion (aşa-numita capacitate) anul trecut a fost semnificativ mai mică decât în 2019, am reuşit să depăşim nivelul de dinainte de pandemie datorită eficienţei operaţionale ridicate. Oferta noastră largă de produse, îmbogăţită cu produse auxiliare, precum asigurarea de anulare a călătoriei, a fost apreciată de clienţii din Europa de Vest şi din Statele Unite. Acesta este motivul pentru care ne putem lăuda că am dublat valoarea vânzărilor, de exemplu, în SUA”, adaugă Łukasz Habaj.

După anii dificili de pandemie pentru industria turismului, puţine companii din acest sector au revenit pe calea unei creşteri dinamice.

Agenţia online de turism a semnat un acord în luna februarie a acestui an cu un fond de capital privat, MCI Capital. Prin acest acord fondul va achiziţiona 55% din acţiunile companiei pentru 157 de milioane de zloţi.

Compania îşi va continua strategia de construire a unui "market challenger" la nivel global prin creşterea cotei pe cele 60 de pieţe ȋn care este prezentă.

Începând cu aprilie 2022, Marius Turbatu, care a condus cu succes echipa eSky Group din România în ultimii ani, preia un nou rol în cadrul companiei şi va conduce Departamentul de Corporate Development pentru a susţine noua etapă de creştere a organizaţiei. În plus, pe 1 aprilie, Andra Vlad, care a condus departamentul financiar local, a fost numită în poziţia de HUB Manager Bucureşti şi se va concentra pe operaţiunile subsidiarei din România.

”România a fost şi va rămâne o piaţă strategică pentru grupul nostru, atât din perspectiva vânzărilor generate, cât şi a echipei locale alături de care am avut privilegiul de a traversa criza ultimilor 2 ani. În perioada următoare vom căuta activ ţinte de achiziţie care să accelereze creşterea liniilor noastre de produs şi tehnologie”, spune Marius Turbatu, Corporate Development Director eSky Group.


 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.