Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că CNAIR a aprobat, vineri, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Focşani-Bacău, tronson al A7-Autostrada Moldova. Proiectul, cu o valoare estimată de 8 miliarde de lei, fără TVA, este finanţat prin PNRR.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
UPDATE: ”Vineri, 27.05.2022, CNAIR a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Focşani – Bacău, tronson al Autostrăzii Moldovei - A7. Proiectul are o valoare estimată de 8 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR. După aprobarea acestora prin Hotărâre de Guvern, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR va aviza Proiectul Tehnic care reprezintă faza premergătoare demarării licitaţiilor pentru construcţia celor 3 Tronsoane ale autostrăzii”, a transmi CNAIR, într-un comunicat de presă.
Lungimea totală a traseului este de 98,90 km şi se împarte în 3 tronsoane:

·    Tronsonul 1 – Focşani (Autostrada Buzău - Focşani) şi Domneşti Târg, cu o lungime de 35,60 km;

·    Tronsonul 2 – Domneşti Târg – Răcăciuni, cu o lungime de 38,78 km;

·    Tronsonul 3 – Răcăciuni – Municipiul Bacău, cu o lungime de 24,52 km.

Profilul transversal tip este realizat pe două benzi pentru fiecare direcţie de deplasare limitate de o bandă de urgenţă pe partea dreaptă.

Lăţimea totală a autostrăzii este de 26 metri. Principalele caracteristici ale profilului transversal tip sunt:

-       platformă – 26,00 m;

-       partea carosabilă (2 căi unidirecţionale) – 2 căi x 2 benzi pe sens x 3,75 m;

-       zona mediană – 3,00 m;

-       benzi de ghidare – 4 x 0,50 m;

-       bandă de staţionare de urgenţă – 2 x 2,50 m;

-       acostament - 2 x 0.5m;

-       pentru zona de amplasare a parapetelor, platformă se lărgeşte cu 2 x 1,70 m = 3,40 m

Pe traseul autostrăzii sunt prevăzute 5 noduri rutiere, astfel:

1. Nod rutier Tişiţa km 14+960, la intersecţia cu DN2L Tişiţa - Panciu

2. Nod rutier Pufeşti km 33+570 la intersecţia cu DN2

3. Nod rutier Adjud km 48+830, la intersecţia cu DN 2

4. Nod rutier Răcăciuni km 73+175, la intersecţia cu DJ 252 E

5. Nod rutier Bacău km 95+210.

Construcţia autostrăzii cuprinde 91 de poduri şi pasaje.

Autostrada Focşani-Bacău va fi dotată cu spaţii de servicii şi parcări de scurtă durată, precum şi cu Centre de Întreţinere şi Coordonare, astfel:

- adiacent Nodului rutier Tişiţa (DN 2L), la km 14+500;

- adiacent Nodului rutier Adjud (DN 11A), la km 49+100;

- adiacent Nodului rutier Bacău (VO Bacău), la km 95+200.

- parcare de scurtă durată – la km 3+000, pe ambele sensuri;

- parcare de scurta durata – la km 43+000, pe ambele sensuri;

- spaţiu de servicii Tip S1 – la km 24+500, pe ambele sensuri;

- spaţiu de servicii Tip S1 – la km 89+300, pe ambele sensuri;

- spatii de serviciu Tip S3 la km 67+750, pe ambele sensuri.

ŞTIRE INIŢIALĂ: ”CNAIR a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Focşani-Bacău (tronson al A7-Autostrada Moldova)! Urmează aprobarea acestora prin Hotărâre de Guvern. Ulterior, în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR se va aproba Proiectul Tehnic care reprezintă faza premergătoare demarării licitaţiilor pentru construcţia celor 3 Tronsoane ale autostrăzii: Tronson 1 (Focşani - Domneşti Târg): 35,60 km; Tronsonul 2 (Domneşti Târg – Răcăciuni): 38,78 km; Tronsonul 3 (Răcăciuni – Municipiul Bacău): 24,52 km”, a scris Sorin Grindeanu, vineri pe Facebook.

El a adăugat că „pe traseul Autostrăzii Focşani-Bacău (98,9 Km) urmează să fie construite: - 91 de poduri şi pasaje; - 5 noduri rutiere; - 10 spaţii de servicii; - 3 Centre de Întreţinere şi Coordonare”.
 
„Proiectul, cu o valoare estimată de 8 miliarde de lei (fără TVA), este finanţat prin PNRR”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.