MInistrul Transporturilor Sorin Grindeanu a precizat că Aeroportul din Timişoara are la dispoziţie, începând de astăzi, 9 milioane de lei, sumă care va permite acestui aeroport „să funcţioneze în continuare la standarde specifice de siguranţa, securitate şi calitate”. Ministerul Transporturilor a transmis, miercuri, că, în total, şapte aeroporturi au beneficiat de sprijin.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
UPDATE: Ministerul Transporturilor a transmis, miercuri, într-un comunicat de presă, că, în total, şapte aeroporturi din România primesc ajutor urmare a crizei generate de pandemia de COVID 19.  

”A fost semnat astăzi, 22 decembrie 2021, Ordinul Comun al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii şi ministrului Lucrărilor Publice şi Administraţiei, prin care este aprobată schema de ajutor de stat pentru aeroporturile cu un trafic anual cuprins între 200 de mii şi 3 milioane de pasageri. Prin aprobarea acestui Ordin se va asigura astfel acoperirea deficitului de lichidităţi cu care se confruntă un număr de 7 aeroporturi din România, din cauza crizei generate de pandemia COVID 19”, a transmis ministerul.  

Potrivit sursei citate, este vorba despre Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” din Cluj, Aeroportul Internaţional Iaşi, Sibiu, Craiova, Aeroportul Internaţional “George Enescu” din Bacău, Aeroportul Internaţional “Ştefan cel Mare” din Suceava, dar şi de Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” din Timişoara.  

Valoarea totală a bugetului schemei de ajutor de stat este de până la 51,5 milioane de lei. 

Schema de ajutor de stat a fost autorizată de către Comisia Europeană, în data de 13.12.2021. Sumele pot fi utilizate pentru achitarea facturilor restante, ceea ce va aduce la echilibrarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale respectivelor aeroporturilor.  

Guvernul României a primit din partea Asociaţiei Aeroporturilor din România cererea de acordare a unui sprijin financiar, pentru aeroporturile care în anul 2019 au înregistrat un trafic mai mare de 200.000 de pasageri şi mai mic de 3 milioane de pasageri, respectiv Bacău, Cluj, Craiova, Iaşi, Sibiu, Suceava, Timişoara şi care în prezent se confruntă cu dificultăţi majore cauzate de nivelul scăzut al traficului şi implicit al veniturilor în perioada iulie 2020 – decembrie 2021. 

”Facem precizarea că aeroporturile din Cluj, Iaşi, Sibiu, Suceava, Craiova şi Bacău funcţionează ca regii autonome de interes regional, în subordinea judeţelor, în timp ce aeroportul din Timişoara este organizat ca societate pe acţiuni la care statul, reprezentat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, deţine 80% din pachetul de acţiuni”, a mai transmis ministerul.  

În raport cu solicitarea Asociaţiei Aeroporturilor din România, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi a Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, Guvernul a aprobat, în şedinţa din data de 04.10.2021, Memorandumul cu tema: Acordarea unor ajutoare de stat operatorilor economici care administrează aeroporturile care în anul 2019 au înregistrat un trafic de pasageri mai mare de 200.000 de pasageri şi mai mic de 3 milioane pasageri, pentru depăşirea dificultăţilor financiare cu care se confruntă, cauzate de criza generată de pandemia COVID-19, în baza art. 107 alin.(3) lit. b) din Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene şi a Cadrului temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei pandemii de COVID-19, promovat de Comisia Europeană, care prevede un buget total de 51.544 mii lei, pentru operatorii economici care administrează aeroporturile mai sus menţionate. 

Întrucât măsura de sprijin reprezintă ajutor de stat, aceasta este supusă obligaţiei de notificare la Comisia Europeană, în temeiul dispoziţiilor art. 107 alin. (3) din Tratatul de funcţionare al Uniunii Europene. 

”În acest sens, intenţia statului român de a acorda un ajutor de stat operatorilor economici care administrează aeroporturile care în anul 2019 au înregistrat un trafic mai mare de 200.000 de pasageri şi mai mic de 3 milioane pasageri, pentru depăşirea dificultăţilor financiare cu care se confruntă, cauzate de criza generată de pandemia COVID-19, a fost pre-notificată Comisiei Europene. În data de 18.11.2021, Comisia Europeană a invitat autorităţile române să transmită notificarea formală, în vederea autorizării schemei de ajutor de stat. Aceasta a fost transmisă, validată şi înregistrată de Comisia Europeană în data de 25.11.2021. Suma autorizată de Comisia Europeană va fi alocată prin bugetele ordonatorilor principali de credite, consiliile judeţene pentru aeroporturile regionale şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Traian Vuia - Timişoara, cu respectarea prevederilor deciziei de autorizare a schemei de ajutor de stat”, se mai arată în comunicatul ministerului. 

ŞTIRE INIŢIALĂ: ”Aeroportul din Timişoara are la dispoziţie, începând de astăzi, 9 milioane de lei, sumă care va permite acestui aeroport să funcţioneze în continuare la standarde specifice de siguranţa, securitate şi calitate”, a scris Sorin Grindeanu miercuri pe Facebook.
 
Vicepremierul a adăugat că „suma reprezintă un ajutor de stat, acordat prin Ordinului Comun semnat de Ministerului Transporturilor si Infrastructurii şi de Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei”.
 
„Schema acestui ajutor de stat a fost autorizată de Comisia Europeană, pentru aeroporturile care se confruntă cu un deficit de lichidităţi, din cauza pandemiei COVID 19”, a conchis Grindeanu. 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.