Două marfare, unul încărcat cu motorină, cellalt încărcat cu îngrăşăminte chimice, au fost la un pas de a se ciocni, joi, în gara din Sighişoara, după ce unul dintre mecanici ar fi adormit, scrie clubferoviar.ro. Conform sursei citate, mecanicul unuia dintre trenuri a ignorat semnalul de ieşire din staţie aflat pe roşu, accidentul fiind evitat de către mecanicul celui de-al doilea tren, care a observat manevra şi a frânat brusc, evitând, astfel, impactul. Oficialii Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER) şi cei ai CFR Infrastructură nu au răspuns solicitărilor prin care li s-a cerut să dea detalii despre incident.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
CITEȘTE ȘI Director AGIFER: Este în derulare o acţiune de investigare a incidentului feroviar de la Sighişoara. AGIFER nu are putere coercitivă / Într-un termen cât mai scurt posibil, dar nu mai lung de un an, vrem să putem obţine toate concluziile

 

Potrivit Club Feroviar, o coliziune între două trenuri încărcate cu motorină şi, respectiv, îngrăşăminte chimice a fost evitată, joi dimineaţă, în ultimul moment în Gara Sighişoara. 
„Mecanicul unui tren GFR a adormit, fapt pentru care trenul său a depăşit semnalul de ieşire din staţie aflat pe roşu. (...) Ceea ce a dus la evitarea unui grav dezastru feroviar a fost faptul că mecanicul trenului CER Fersped care intra în staţie pe aceeaşi linie a observat trenul GFR venind spre el şi a frânat brusc. Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influenţa alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată. Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineaţa în gara menţionată”, scrie clubferoviar.ro.
Conform sursei citate, CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, nu a avizat „de îndată” evenimentul, aşa cum prevede legea, iar în aceste condiţii Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) a dispus efectuarea „unei inspecţii de stat având ca obiectiv stabilirea cauzelor care au condus la neavizarea de îndată a incidentului feroviar, precum şi aplicarea măsurilor prevăzute de legislaţia în vigoare”.
Conform Club Feroviar, „incidentul a fost clasificat în grupa A în care găsim incidentele cele mai grave, survenite în circulaţia trenurilor”.
„Acest incident feroviar a fost încadrat preliminar la art. 8 Grupa A, pct. 1.1 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 117/2010 pentru aprobarea Regulamentului de investigare a accidentelor şi a incidentelor, de dezvoltare şi îmbunătăţire a siguranţei feroviare pe căile ferate şi pe reţeaua de transport cu metroul din România, şi anume ca ,,expedieri sau plecări de trenuri când calea este ocupată – tren contra tren sau tren după tren, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice.În conformitate cu prevederile legale în vigoare, procedura de investigare a acestui incident feroviar a fost demarată de către Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER”; se arată într-un răspuns al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) adresat Club Feroviar. 
Contactat telefonic de News.ro, responsabilul pentru comunicarea cu mass media al Agenţiei de Investigare Feroviară Română – AGIFER, Marian Zamfirache, a refuzat să dea detalii despre acest incident, invocând că se află în timpul său liber, în care nu este plătit pentru a oferi astfel de informaţii. Nici reprezentanţii CFR Infrastructură nu au răspuns solicitărilor jurnaliştilor de a da detalii despre evenimentul de joi, din gara Sighişoara.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.