Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, marţi, că a solicitat mai multor instituţii, printre care şi Preşedinţiei României la Consiliul European (CE), să amâne Pachetul Mobilitate 1, care ar limita accesul transportatorilor români şi est-europeni pe piaţa de transport rutier de marfă din Uniunea Europană (UE), pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

UNTRR atrage atenţia că Pachetul Mobilitate 1, publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017, cuprinde măsurile protecţioniste, propuse de alianţa rutieră a statelor vest-europene, de modificare a legislaţiei europene actuale, pentru a limita accesul transportatorilor români şi estici la piaţa de transport rutier de marfă în UE.

Printre măsurile propuse se numără aplicarea detaşării la transportul rutier internaţional alături de alte cerinţe administrative, interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată, întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor şi piaţa supra-restricţionată la cabotaj.

UNTRR atrage atenţia că acestea sunt încălcări ale libertăţilor fundamentale, ale Pieţei Unice şi ale politicii de mediu a UE.

”UNTRR atenţionează că măsurile Pachetului Mobilitate 1 vor conduce la reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaţionale operate de transportatorii români în UE cu consecinţe negative asupra economiei României, în condiţiile în care, transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, conform datelor BNR”, se arată în comunicat.

În prezent, soarta Pachetului Mobilitate 1 se află într-o etapă critică la nivelul Parlamentului european, după ce Comisia de Transport şi Turism – TRAN PE din 10 ianuarie nu a putut adopta propunerile de compromis pentru două dosare cheie ale pachetului, privind legea specială de aplicare a detaşării la transporturile rutiere şi modificarea timpilor de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti.

UNTRR avertizează că TRAN a adoptat un compromis pentru cel de al 3-lea dosar cheie al pachetului mobilitate care este inacceptabil pentru transportatorii români şi est-europeni, pentru că vizează restricţionarea accesului acestora la profesie şi la piaţa europeană de transport rutier de marfă.

”În acest context, se aşteaptă ca problema Pachetului Mobilitate 1 să fie abordată în cadrul următoarei Conferinţe a Preşedinţilor Parlamentului European, din data de 7 februarie 2019, existând riscul ca cele trei dosare cheie ale Pachetului Mobilitate 1 să fie reintroduse pe ordinea de zi a plenului Parlamentului European, pentru a fi adoptate la presiunea statelor vestice membre ale alianţei rutiere”, se arată în comunicat.

În 1 februarie, UNTRR împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia şi Ungaria au semnat şi transmis preşedintelui PE, Antonio Tajani, şi preşedinţilor celor 8 grupuri parlamentare din PE, o scrisoare comună prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

UNTRR atenţionează că această abordare excedează zona transporturilor rutiere, vizează legalizarea segregării Vest – Est în transporturile rutiere, cu impact economic major pe termen mediu şi lung şi transferul companiilor şi personalului din ţările din est în ţările din vest din cauza costurilor de operare ridicate în mod artificial de acest pachet legislativ.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.