Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), unul dintre patronatele transportatorilor, a anunţat vineri că solicită Guvernului să susţină interesele transportatorilor români şi să se opună ferm propunerilor periculoase privind un pachet de măsuri ale actualei preşedinţii austriece la Consiliul Uniunii Europene (UE), care ar restricţiona transporturile rutiere internaţionale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”UNTRR îşi exprimă îngrijorarea cu privire la proiectul periculos de compromis al actualei preşedinţii austriece a Consiliului Uniunii Europene privind pachetul mobilitate 1, prin care se propune restricţionarea abuzivă a transporturilor rutiere internaţionale în UE, reprezentând un pas înapoi de la realizarea spaţiului european unic al transporturilor conform obiectivelor Cartei Albe a Comisiei Europene şi libertăţilor fundamentale privind circulaţia în UE, la care România a aderat în 2007”, se arată în comunicat.

UNTRR a subliniat că pachetul cuprinde iniţiative importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere cu impact direct asupra activităţii transportatorilor rutieri români în UE.

”Deşi Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană anul trecut, pe 31.05.2017, până în prezent Parlamentul European şi Consiliul de Transport UE nu au putut ajunge la un compromis echilibrat în ceea ce priveşte propunerile legislative de modificare a regulilor de acces la piaţa europeană de transport rutier, regulilor privind timpii de conducere şi de odihnă pentru şoferii profesionişti în UE şi legii speciale de aplicare a Directivei detaşării în sectorul transporturilor rutiere”, se arată în comunicat.

Totodată, actuala preşedinţie austriacă a Consiliului UE a prezentat recent un proiect de compromis cu privire la aspectele majore nerezolvate în cadrul primului pachet de mobilitate, modificând propunerile Comisiei Europene (CE) în direcţia dorită de Alianţa Rutieră a Statelor Vest- Europene, potrivit UNTRR. Patronatul solicită autorităţilor române să respingă ferm propunerea privind aplicarea directivei detaşării lucrătorilor la toate operaţiunile de transport rutier internaţional, cu exceptarea operaţiunilor de transport rutier bilateral definite extrem de restrictiv de către preşedinţia austriacă.

”Această propunere urmăreşte reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaţionale operate de transportatorii români în UE cu consecinţe negative asupra economiei României, în condiţiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, conform datelor BNR”, se arată în comunicat.

În plus, UNTRR cere respingerea propunerii de restricţionare a cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling off) de 14 zile, după ultima operaţiune de cabotaj înainte ca un transportator român să poată efectua alte operaţiuni de cabotaj în acelaşi stat membru cu acelaşi vehicul.

”Este revoltătoare introducerea oricărei obligaţii privind “întoacerea acasă a vehiculelor” şi reamintim că propunerea similară a raportorului TRAN, eurodeputatul Ertug (Germania) a fost respinsă în plenul Parlamentului European din acest an”, se arată în comunicat.

De asemenea, UNTRR îşi exprimă îngrijorarea privind propunerile legate de obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor profesionişti, precum şi privind retro-echiparea camioanelor cu noul tahograf inteligent, generând costuri transportatorilor români legate de interesul Statelor Alianţei Rutiere de a utiliza tahograful inteligent ca instrument de control pentru detaşare şi cabotaj.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.