Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, miercuri, că măsurile recent adoptate de Ministerul Transporturilor privind formarea şi examinarea şoferilor profesionişti străini în limba engleză sau spaniolă, pentru obţinerea certificatelor de calificare profesională continuă (CPC), va permite firmelor de transport rutier româneşti să angajeze legal şoferi profesionişti străini din afara Uniunii Europene (UE) şi să rezolve o parte din problema deficitului de şoferi profesionişti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În plus, UNTRR şi solicită în continuare ca şi examinarea iniţială – CPI să poată fi realizată într-o limbă de circulaţie internaţională. UNTRR salută adoptarea de către Ministerul Transporturilor a Ordinului nr. 953 din 18 iunie 2019, prin care cursurile de formare continuă, în vederea obţinerii certificatelor de calificare profesională continuă - CPC pentru transport rutier de marfă şi/sau de persoane, pot fi organizate şi în limba engleză sau limba spaniolă.

”Această măsură adoptată recent de România va permite firmelor de transport rutier româneşti să angajeze legal şoferi profesionişti străini din afara UE, prin posibilitatea formării şi examinării şoferilor străini în limba engleză sau spaniolă, pentru obţinerea atestării profesionale obligatorii conform legislaţiei naţionale şi europene. Aceasta este prima propunere adoptată dintr-o serie de măsuri înaintate de UNTRR către Guvern şi Ministerul Transporturilor pentru rezolvarea crizei acute de şoferi profesionişti şi pentru ca transportatorii români să rămână competitivi pe piaţa europeană”, se arată în comunicat.

Conform datelor publicate anul acesta de un site de recrutare, meseria de şofer e la mare căutare în România, înregistrându-se 45.500 oferte de muncă pentru şoferi-servicii auto-curierat. UNTRR a solicitat examinarea în limba engleză şi a promovat adoptarea ordinului încă din 2016. UNTRR a solicitat ca şi examinarea iniţială CPI să fie efectuată în limba engleză.

”UNTRR consideră că nu este justificată obligativitatea cunoaşterii limbii române de către un şofer din afara UE pentru a fi angajat de un transportator român, pentru că în România pot fi angajaţi cetăţeni străini din oricare stat membru UE fără a avea obligaţia de a cunoaşte limba română, aşa cum şi cetăţenii români se pot angaja oriunde în UE. Dacă pentru aceştia comunicarea în limba engleză sau într-o altă limbă străină nu este o problemă, atunci nu ar trebui să fie nici pentru cetăţenii extra-comunitari”, se arată în comunicat.

De reţinut este faptul că potrivit prevederilor Directivei 59/2003, sunt exceptaţi de obligativitatea de a obţine o calificare iniţială următorii conducători auto care deţin un permis de conducere de categoria C1, C1+E, C sau C+E sau un permis de conducere recunoscut ca echivalent, care nu a fost eliberat în urmă cu mai mult de doi ani de la data finală pentru punerea în aplicare a directivei.

Conform directivei, statele membre aplică aceste măsuri de la 10 septembrie 2009 cu privire la calificarea iniţială necesară pentru conducerea vehiculelor din categoriile de permis de conducere C1, C1+E, C şi C+E, potrivit UNTRR.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.