Toyota Motor intenţionează să folosească tehnologia cu celule de combustie regenerativă pentru a alimenta un rover lunar cu echipaj, au declarat vineri directorii companiei japoneze, crescând perspectiva de a utiliza în cele din urmă gheaţa de apă de pe Lună ca sursă de energie în viitor, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Japonia şi-a intensificat ambiţiile spaţiale sub  conducerea prim-ministrului Fumio Kishida.

Ţara participă la programul Artemis al NASA şi intenţionează să aibă un astronaut la o staţie spaţială lunară numită Gateway,în a doua jumătate a anilor 2020.

Toyota a făcut echipă cu agenţia spaţială din Japonia din 2019 pentru a dezvolta roverul lunar cu echipaj - numit crucişătorul lunar - pe care speră că va fi pus pe Lună în 2029.

”Pentru a efectua cercetări pe termen lung şi stabile pe suprafaţa Lunii, ne propunem să aprovizionăm cu diverse obiecte la faţa locului pe o perioadă lungă”, a declarat Ken Yamashita, şeful proiectelor de explorare lunară al Toyota.

NASA se aşteaptă ca Japonia să stabilează o dată ţintă de lansare a unui rover lunar în 2029, ca o contribuţie la programul Artemis, a anunţat vineri Agenţia Japoneză de Explorare Aerospaţială, în materialele de prezentare.

Un vehicul cu celule de combustie foloseşte un motor electric ca un vehicul electric, dar utilizează energie dintr-un pachet de combustibil în care hidrogenul este separat de un catalizator pentru a produce electricitate.

Toyota a spus că tehnologia sa va utiliza energia solară şi apa pentru a produce hidrogen şi oxigen prin electroliză în timpul zilei, iar celulele de combustibil pentru a furniza energie electrică în timpul nopţii.

O noapte lunară durează aproximativ 14 zile pământeşti, aşa că, prin intermediul acestei tehnologii, roverul lunar ar putea să călătorească mai multe zile la un loc, chiar şi atunci când este întuneric şi extrem de frig.

Cel mai mare producător de automobile din lume după vânzări speră să obţină o comandă pentru roverul lunar cu echipaj până în toamna anului viitor.

Vehiculul este aşteptat să poată transporta doi astronauţi timp de 42 de zile pe an în misiune şi să rămână în funcţiune timp de 10 ani, se arată în comunicat.

”Ideea noastră este să continuăm cu roverul lunar mai mult de cei 10 ani, dacă există o companie sau un aranjament care poate furniza apa necesară pentru asta”, a spus Yamashita, adăugând că iniţial apa curată va trebui trimisă în spaţiu cu el.

Toyota nu se aşteaptă să poată genera apă utilizabilă pentru celulele de combustie din apa cu gheaţă a lunii sau să fie capabilă să o extragă singură, a avertizat Yamashita, spunând că probabil se va baza pe alte companii sau pe evoluţiile viitoare pentru asta.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.