Tipografia Infopress Group, una dintre cele mai mari din România, a anunţat, joi, că a înregistrat exporturi de 80% din venituri şi estimează până la finalul acestui an o cifră de afaceri de 32 milioane de euro, în creştere faţă de 2018.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Piaţa de desfacere a companiei cuprinde 12 ţări din Europa Centrală şi de Vest, iar planurile companiei pentru perioada următoare vizează extinderea portofoliului cu noi clienţi şi destinaţii de export, se arată într-un comunicat al companiei.

”Sectorul tipografic din România, puternic afectat de recesiunea economică din 2008 şi, ulterior, supus unei competiţii acerbe din partea mediului online, s-a reechilibrat abia în ultimii cinci ani. Marii jucători din piaţă au fost nevoiţi să îşi retraseze direcţiile de dezvoltare, iar Infopress Group a mizat pe piaţa externă, pariu ce a adus companiei o orientare preponderent către exporturi, care sunt estimate să atingă 24 milioane euro  în 2019, cu 2,1 milioane de euro mai mult decât în 2018”, se precizează în comunicat.

Activitatea Infopress se axează pe cele două componente majore ale industriei tipografice: publicaţii (reviste glossy, reviste cu jocuri, broşuri, cărţi softcover) şi retail (pliante comerciale, cataloage). Pe zona de retail, producţia tipografiei reprezintă circa 20% din piaţa de publicaţii comerciale de volum.

“Flexibilitatea producţiei, capacitatea de a tipări formate deosebite şi adăugarea unor servicii cu valoare adăugată (inserturi promoţionale, servicii poştale) sunt principalele noastre atuuri pe piaţa europeană. Cele mai mari tipografii din Europa au o flexibilitate mai redusă în această privinţă, şi, totodată, costuri mai mari, iar serviciile de tipărire complexe sunt nişa pe care noi, ca jucător de dimensiuni medii, o putem exploata”, explică Albert Andras, vicepreşedinte al companiei.

Tipografia de la Ordoheiul Secuiesc, unde lucrează peste 370 de angajaţi, tipăreşte zilnic 420.000 de reviste color broşate, capsate, materiale publicitare personalizate şi înfoliate. Mare parte dintre aceste produse ia apoi drumul Europei de Vest, unde ajunge prin intermediul sistemului logistic propriu al companiei. 

“Planificarea producţiei, a livrărilor şi valorificarea la maximum a transporturilor sunt puncte cheie. Produsele Infopress ajung, în prezent, în nu mai puţin de 12 ţări, cum ar fi Franţa, Belgia, Olanda, Luxembourg, Marea Britanie, Germania sau Spania. Cei mai importanţi clienţi sunt din zona de reviste de cuvinte încrucişate şi jocuri, IT&C, mobilă şi fashion. Pentru 2020, dorim să ne extindem mai mult pe zona de publicaţii de specialitate de foarte înaltă calitate şi pe zona de jocuri”, declară Albert Andras.

În prezent, portofoliul de clienţi  cuprinde aproximativ 120 de companii din România şi din străinătate.

Tipografia Infopress a fost înfiinţată în 1990, la Ordoheiu Secuiesc, pentru a tipări ziarul local, iar în cei 29 ani de activitate a trecut prin mai multe schimbări de acţionariat. Compania este deţinută în prezent de GED Capital, un administrator de fonduri de private equity care activează în sud-estul Europei şi în Peninsula Iberică. În România, a intrat pe piaţă încă din anii ’90.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.