Aplicaţia de video-uri scurte TikTok, deţinută de compania chineză ByteDance, a declarat joi că în următorii câţiva ani va investi miliarde de dolari în Asia de Sud-Est, în comerţul electronic, în timp ce îşi dezvoltă prezenţa în regiune, pe fondul intensificării controlului global asupra securităţii datelor sale, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Asia de Sud-Est, o regiune cu o populaţie colectivă de 630 de milioane de persoane - jumătate dintre ei sub 30 de ani - este una dintre cele mai mari pieţe ale TikTok în ceea ce priveşte numărul de utilizatori, generând peste 325 de milioane de vizitatori ai aplicaţiei în fiecare lună.

Dar platforma nu a transformat încă baza mare de utilizatori într-o sursă majoră de venituri din comerţul electronic în regiune, deoarece se confruntă cu o concurenţă acerbă din partea rivalilor mai mari,  Shopee, a Sea, Lazada, deţinută de Alibaba, şi Tokopedia, parte a GoTo.

”Vom investi miliarde de dolari în Indonezia şi Asia de Sud-Est în următorii câţiva ani”, a declarat CEO-ul TikTok, Shou Zi Chew, la un forum organizat la Jakarta pentru a evidenţia impactul social şi economic al aplicaţiei în regiune.

TikTok nu a oferit o detaliere a planului de cheltuieli, dar a spus că va investi în instruire, publicitate şi sprijinire a micilor furnizori care doresc să se alăture platformei sale de comerţ electronic TikTok Shop.

Chew a spus că conţinutul de pe platforma sa devine din ce în ce mai diversificat, pe măsură ce adaugă mai mulţi utilizatori şi se extinde dincolo de publicitate în comerţul electronic, permiţând consumatorilor să cumpere bunuri prin link-uri din aplicaţie în timpul transmiterii live.

TikTok are 8.000 de angajaţi în Asia de Sud-Est şi 2 milioane de mici vânzători care îşi vând produsele pe platforma sa din Indonezia, cea mai mare economie din regiune, a adăugat el.

Tranzacţiile de comerţ electronic în regiune au ajuns la aproape 100 de miliarde de dolari anul trecut, Indonezia reprezentând 52 de miliarde de dolari, potrivit datelor firmei de consultanţă Momentum Works.

TikTok a facilitat tranzacţii de 4,4 miliarde de dolari în Asia de Sud-Est anul trecut, faţă de 600 de milioane de dolari în 2021, dar a rămas cu mult în urma vânzărilor regionale de mărfuri, de 48 de miliarde de dolari, ale Shopee în 2022, a spus Momentum Works.

Planul de investiţii al TikTok vine în momentul în care compania deţinută de China se confruntă cu controlul unor guverne şi autorităţi de reglementare din cauza temerilor că Beijingul ar putea folosi aplicaţia pentru a colecta datele utilizatorilor sau pentru a-şi promova interesele.

Ţări, inclusiv Marea Britanie şi Noua Zeelandă, au interzis aplicaţia pe telefoanele guvernamentale, măsuri despre care TikTok a spus că se bazează pe ”concepţii fundamental greşite” şi care sunt conduse de o geopolitică mai largă.

TikTok a negat în mod repetat că a împărtăşit vreodată date cu guvernul chinez şi a spus că compania nu ar face acest lucru dacă i se va cere.

Aplicaţia nu s-a confruntat cu interdicţii majore asupra dispozitivelor guvernamentale din Asia de Sud-Est, dar a fost controlată cu privire la conţinutul său.

Indonezia a prezentat una dintre primele sale provocări politice globale majore în 2018, după ce autorităţile au interzis pentru scurt timp TikTok pentru postările despre care au spus că conţineau ”pornografie, conţinut neadecvat şi blasfemie”.

În Vietnam, autorităţile de reglementare au spus că va investiga operaţiunile TikTok în ţară, deoarece conţinutul ”toxic” de pe platformă reprezintă o ameninţare pentru ”tineretul, cultura şi tradiţia” acesteia.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.