Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, a raportat pierderi de 1,07 milioane lei în primul trimestru al anului, de la un profit net de 1,65 milioane lei în perioada similară a anului anterior, arată raportul transmis joi Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Din perspectiva echipei de management a Grupului TeraPlast, 2018 a început ca un an volatil şi nu avem motive să credem că această volatilitate se va reduce în trimestele următoare. În aceste prime trei luni, competiţia între producători s-a dat în primul rând pe preţ, aspect reflectat în marja EBITDA de 6%, pe care grupul a realizat-o în trimestrul I 2018”, spun oficialii companie, într-un comunicat.

De asemenea, grupul TeraPlast a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de 131 milioane lei, de la 67 milioane lei în trimestrul 1 2017.

”Principala contribuţie la aceasta creştere au avut-o business-urile intrate în portofoliul grupului în 2017: Depaco - Wetterbest, fabrica de panouri sandwich din Serbia şi business-ul Politub”, a informat compania.

Grupul TeraPlast include societăţile TeraSteel România şi TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), Depaco (producătorul ţiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre şi uşi din PVC) şi distribuitorul TeraPlast Ungaria.

Divizia Steel, TeraSteel România, TeraSteel Serbia şi Depaco, a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an.

Una dintre direcţiile strategice ale grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului şi a investiţiilor în sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investiţională şi M&A.

Începând din acest an, situaţiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflată sub controlul TeraPlast din ianuarie.

Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 25,54 milioane lei, în creştere cu 13% faţă de trimestrul 1 2017.

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 47,79 milioane lei (mai mare cu 80% faţă de primele trei luni din 2017).

În 2018, TeraSteel Serbia a încheiat contracte importante cu clienţi din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia şi Croatia, urmându-şi strategia de a deveni un jucător regional semnificativ.

Divizia de mase plastice a înregistrat o cifră de afaceri de 58 milioane lei în perioada ianuarie-martie, în creştere cu 44% faţă de trimestrul I 2017, contribuţia segmentului de polietilenă (prin brandul Politub) în cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei.

În prezent, divizia se află în curs de implementare a strategiei de creştere a competitivităţii pe piaţa de sisteme de infrastructură pentru apă şi gaz.

Motorul de creştere al pieţei de construcţii va fi în continuare sectorul privat, pentru sectorul de infrastructură, care reprezintă 12% din cifra de afaceri bugetată de grup pentru 2018, neexistând previziuni clare.

Portofoliul de produse al grupului este structurat pe şapte linii de business: instalaţii & amenajări, profile tâmplărie, granule, panouri termoizolante, structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă şi ţiglă metalică, prin brandul Wetterbest.

Grupul TeraPlast este activ pe piaţa externă din octombrie 2017, după deschiderea TeraSteel Serbia, prima fabrică inaugurată după 1990 şi aflată integral în proprietatea unei firme româneşti. În ultimii zece ani Grupul TeraPlast a investit 246 de milioane de lei în dezvoltarea şi modernizarea capacităţilor de producţie, dar şi în extinderea portofoliului de produse. Începând din 2 iulie 2008 cea mai mare companie din Grup - TeraPlast este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul TRP.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.