Românii care vor face cumpărături online vor aloca, în medie, 620 de lei pentru a achiziţiona cadourile de Crăciun, pentru şase persoane, majoritatea membri ai familiei, se arată într-un studiu realizat de platforma online de comparare a preţurilor produselor din România, Compari.ro, care menţionează că perioada cumpărăturilor pentru cadourile de Crăciun a început deja în luna noiembrie, datorită promoţiilor de Black Friday.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cercetarea a fost realizat în octombrie de GKI Digital,la solicitarea Compari.ro, pe un eşantion de peste 1.200 de persoane.

Cercetarea arată că românii care îşi vor face cumpărăturile online sunt dispuşi să aloce cele mai mari bugete, ce circa 110 lei pe persoană, pentru rudele apropiate - copii, părinţi, fraţi.

În acelaşi timp, jumătate dintre utilizatorii de internet doresc să ofere daruri inclusiv rudelor mai îndepărtate.

Doar unul din patru respondenţi se gândeşte să facă daruri prietenilor apropiaţi şi 16% dintre aceştia vor cumpăra cadouri pentru cunoscuţi şi colegii de la locul de muncă.

Suma cea mai mică va fi alocată colegilor de serviciu, iar în cazul acesta, valoarea medie a cadoului va fi în jur de 60 de lei, se mai arată în studiu.

Înainte de achiziţia online, românii compară ofertele diferitelor magazine online.

Criteriul de bază rămâne în continuare preţul pentru 88% dintre cumpărători, dar primele impresii şi experienţa anterioară privind credibilitatea magazinului online ales devin tot mai importante.

Conform studiului, deşi produsele de succes specifice sezonului variază de la an la an, principalele idei de cadouri ale utilizatorilor români de internet rămân şi anul acesta articole de îmbrăcăminte, produsele de frumuseţe şi cosmeticele şi jucăriile.

“În cercul familiei restrânse, cele mai populare cadouri vor fi şi anul acesta produsele electronice de divertisment şi de alte tipuri, articolele de amenajare a casei şi de bricolaj, dar şi ceasurile şi bijuteriile. Cumpărarea acestor categorii de produse se observă chiar şi la persoanele care se gândesc să ofere cadouri membrilor mai îndepărtaţi ai familiei, însă în această situaţie optează pentru variantele mai accesibile ca preţ”, se mai arată în studiu.

Compari.ro este unul dintre cele mai vizitate platforme online de comparare a preţurilor şi a produselor din România, fiind accesat lunar de 1,9 milioane de useri, care pot alege între ofertele a peste 820 de magazine online, cu 4,5 milioane de produse.

Compari.ro funcţionează de 11 ani în România, iar principalii competitori ai acestuia sunt: Shopmania.ro, Compara-pret.ro, Price.ro sau Compara.ro.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.