Piaţa de food&drinks service (restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri şi supermarket-uri) se va dubla în 2021 la 20 miliarde de lei, dublu faţă de 2020 şi în scădere cu 20% faţă de 2019, conform estimărilor Hospitality Culture Institute.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Piaţa de food&drinks service (restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri şi supermarket-uri) se va dubla în 2021 la 20 miliarde de lei, dublu faţă de 2020 şi în scădere cu 20% faţă de 2019”, conform estimărilor Hospitality Culture Institute.

Astfel, potrivit Hospitality Culture Institute, trendurile industriei ospitalităţii nu vor mai fi influenţate doar de evoluţia pandemică, ci şi de o serie de factori pozitivi care ţin şi de strategia de business.

Antreprenorii şi investitorii din industria ospitalităţii s-au adaptat şi găsesc în fiecare lună metode noi de a-şi ţine business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregăteşte pentru o revenire cu adevărat în V în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalităţii nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în acelaşi timp, un moment ideal pentru cei ce doresc doresc să investească în sector. Principalii vectori de creştere ai pieţei de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery şi take-away şi deschiderea interioarelor şi a restaurantelor hotelurilor care au fost închise 6 luni anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

Hospitality Culture Institute a lansat ediţia a patra a research-ului naţional de food&drinks service şi ediţia a doua a celui mai mare research pe turism din România şi sindicalizează cele două studii până pe 15 decembrie.

Cercetările se vor realiza în cinci oraşe din România: Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov cu peste 1.000 de interviuri telefonice. Scopul acestui studiu este de a explora perspectiva consumatorilor în ceea ce priveşte consumul de mâncare şi băutură în afara casei, dar şi zona de delivery, fiind singurul studiu ce conţine date şi despre acest segment încă din 2017.

Sectorul delivery reprezintă 50% din totalul pieţei de food service. Astfel, dacă în 2019 sectorul de delivery reprezenta doar 10% din industrie, în doar 6 luni de la izbucnirea crizei sanitare acest sector s-a triplat şi poate absorbi peste 40% din piaţa HoReCa  în prezent, potrivit calculelor Hospitality Culture Institute

Astfel, dacă în 2020 sectorul delivery a reprezentat 50% din totalul pieţei de food service, în 2021 ponderea va fi de 30% în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor creşte ca pondere.

Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărţit jucătorii din industrie în trei categorii. Prima este a antreprenorilor care s-au luptat să-şi ţină brandul viu şi în permanent contact cu consumatorii, identificând soluţii şi oportunităţi de vânzare. Aceştia se vor constitui în viitoarele staruri ale industriei anul viitor. Surplusul de venituri pe liniile identificate în criză, peste cel generat de activitatea obişnuită, va fi baza dezvoltării pe orizontală în contextul revenirii economice.

A doua categorie este a investitorilor pe care iarna i-a luat prin surprindere şi care nu vor reuşi sa redeschida în primăvara pentru ca au consumat toate resursele de voinţa şi bani.

A treia categorie este a antreprenorilor care au închis operaţiunile la începutul pandemiei şi care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă şi care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.

De asemenea, marii câştigători ai crizei vor fi restaurantele mici, love brandurile care s-au reinventat şi au trecut la take-away şi delivery, si care vor câştiga cu 30-40% mai mult decât înainte de criză (profitabilitate, nu cifra de afaceri).

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.