Parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule până în 2030 din cauza noilor concepte de ”sharing”, potrivit unui studiu publicat miercuri de compania de consultanţă PwC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ca rezultat al noilor concepte de ”sharing”, parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule şi de la 270 de milioane la 212 milioane în Statele Unite. În schimb, China este aşteptată să-şi dezvolte parcul auto şi să atingă 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cât are în prezent”, se arată în comunicat.

Astfel, un impact major va fi reprezentat de creşterea conceptelor de ”low-cost sharing” previzionate de PwC.

”Într-o foarte scurtă perioadă de timp, condusul propriei maşini va deveni tot mai puţin practicat, în vreme ce vom asista la dezvoltarea unor concepte de mobilitate urbană de tip <low-cost sharing>. Acest nou concept de mobilitate va fi stimulat şi de extinderea aglomerărilor urbane şi de incapacitatea reţelelor publice de transport de a ţine pasul cu ritmul acestei extinderi”, a spus liderul echipei de servicii pentru sectorul Automotive din cadrul PwC România, Daniel Anghel.

Studiul PwC previzionează faptul că până în anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o formă sau alta de ”sharing”.

”Această schimbare către ”ride-sharing” este strâns legată de două mega-tendinţe ale pieţei auto: popularizarea autovehiculelor electrice şi avansul foarte puternic al dezvoltării maşinilor autonome. În scenariul PwC, până în 2030, 55% din totalul de maşini noi ar putea fi electrice, în timp ce motoarele convenţionale, cu combustie internă, vor ieşi, încet-încet de pe piaţă”, se arată în studiu.

Aceste evoluţii ale pieţei auto sunt prevăzute să se petreacă, în mare parte, în paralel în Europa şi Statele Unite. În China, pe de altă parte, adoptarea mobilităţii autonome şi a celei în regim ”ride share” se va petrece mult mai rapid, comparat cu ţările din vestul Europei.

Totodată, traficul la nivel individual se va dezvolta masiv, potrivit PwC. Astfel, distanţele parcurse în interes personal, la nivelul Europei, ar putea creşte cu 23% până în 2030 şi vor atinge 5,88 miliarde de kilometri. Predicţiile întrevăd o creştere de 24% în Statele Unite ale Americii şi 183% în China.

Scenariul PwC ia în calcul o creştere anuală cu o treime a înmatriculărilor de maşini noi în Europa, care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de maşini pe străzi până în 2030, aceasta fiind singura modalitate de a compensa uzura maşinilor în urma utilizării lor în concepte de ”car-sharing”.

”Pentru Statele Unite ale Americii, un alt studiu al PwC, Autofacts, prevede o creştere de 20% a vânzărilor de maşini noi, aproximativ 22 de milioane, până în 2030. Pentru China, se aşteaptă o creştere de 35%, până la 35 de milioane de unităţi vândute în 2030”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.