Circa 69% dintre companiile mici şi mijlocii din România deţin un site pe Internet, în timp ce aproape o treime nu au nicio identitate online, reiese dintr-un studiu realizat de compania românească Smart Bill şi agenţia de marketing online Canopy.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul mai arată că 63% dintre companiile care nu au site consideră că nu este necesară o prezenţă online pe motiv că afacerea este la început, nu au avut până acum resurse interne necesare sau nu îi văd relevanţa pentru profilul firmei.

De asemenea, pentru a se promova, afacerile prezente online apelează în special la reţele de socializare (social media), optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), e-mail marketing şi Pay Per Click (PPC).

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Studiul a fost realizat în luna decembrie, pe un eşantion de 1.000 de companii mici şi mijlocii din România.

Conform studiului, 18% dintre companii au menţionat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,4% au afirmat că nu au ştiut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,2% au indicat lipsa fondurilor ca principala frână în crearea unei prezenţe online.

Doar 10% dintre companiile care nu deţin un site web au precizat că intenţionează să construiască unul în perioada următoare sau că site-ul este deja în construcţie.

Dintre companiile care deţin un site web, 66% aleg să îşi promoveze serviciile şi produsele prin intermediul reţelelor de socializare, în timp ce 53% folosesc tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare pentru promovarea în mediul online.

Aproximativ 38% dintre respondenţi au indicat e-mail marketing-ul ca principală modalitate de promovare, în timp ce campaniile Pay Per Click (PPC) au fost preferate de 33% din respondenţi, iar campaniile de marketing afiliat au fost utilizate de 13% din companiile participante la chestionar.

Puţin peste 10% dintre firme au declarat că folosesc şi alte metode de promovare online.

De asemenea, circa 68% dintre companiile chestionate au declarat că site-ul este gestionat de o persoană desemnată din cadrul firmei, în timp ce 17% îşi gestionează prezenţa pe web prin intermediul unei agenţii de publicitate sau a unui colaborator extern şi doar 6% dintre companii au delegat această responsabilitate unui departament specializat de marketing online.

În 9% dintre companii, prezenţa online este gestionată de către administratorul afacerii sau proprietarul site-ului.

Antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan şi Mircea Căpăţînă au înfiinţat în 2007 Smart Bill, un program de facturare şi de gestiune pentru piaţa din România, care este utilizat de 40.000 de clienţi.

În 2016, Smart Bill a beneficiat de o investiţie de 1 milion de euro din partea fondurilor de investiţii Catalyst România şi Gecad Group, care au preluat printr-o operaţiune de majorare de capital peste 30% din acţiunile firmei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.