Majoritatea proprietarilor de locuinţe din România (83% dintre cei chestionaţi) afirmă că au luat măsuri pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a locuinţelor în ultimii 3 ani. 46% dintre proprietarii de locuinţe din România afirmă că şi-au îmbunătăţit izolaţia termică, iar 43% că au redus consumul de energie al dispozitivelor; 8% au răspuns că şi-au instalat panouri solare, în ultimii 3 ani. Economisirea costurilor cu energia este principalul motiv de îmbunătăţire a eficienţei energetice pentru proprietarii de locuinţe care au luat astfel de măsuri, conform unui studiu realizat de Ipsos pentru ING în 7 ţări.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Potrivit unui studiu realizat de Ipsos pentru ING în 7 ţări, majoritatea proprietarilor de locuinţe din România (83% dintre cei chestionaţi) afirmă că au luat măsuri pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a locuinţelor în ultimii 3 ani, în special prin îmbunătăţirea izolaţiei termice şi reducerea consumului de energie al dispozitivelor, similar cu răspunsurile agregate în toate cele 7 ţări vizate (media generală). Doar 8% dintre proprietarii de locuinţe din România au afirmat că şi-au instalat panouri solare, mai puţin de jumătate faţă de media generală de 19%”, arată banca.

Pentru proprietarii de locuinţe care au luat măsuri de eficientizare energetică, economisirea costurilor cu energia a fost principalul motiv pentru care au făcut acest lucru (pentru 84% în România vs 78% media generală), în timp ce considerentele de sustenabilitate au reprezentat principalul motiv pentru 13% dintre românii întrebaţi, faţă de 20% la nivelul întregului studiu (media generală).

„Conştientizarea joacă un rol esenţial în procesul de tranziţie a societăţii către o economie verde, iar studiul ne arată că majoritatea românilor chestionaţi (6 din 10) consideră că acţiunile lor în calitate de consumatori pot avea un impact privind sustenabilitatea. Este un semnal pozitiv, în condiţiile în care opţiunile de achiziţie şi finanţare a soluţiilor eficiente energetic devin tot mai avantajoase şi mai diverse”, spune Iulia Rusu, retail business strategy manager, ING Bank România

Studiul mai relevă că cele mai importante 3 criterii în determinarea preţului pe care românii care vor să-şi cumpere o locuinţă sunt dispuşi să-l plătească sunt, în ordinea relevanţei: proximitatea faţă de facilităţi (ex. magazine, şcoli, servicii medicale etc.), eficienţa energetică şi proximitatea faţă de mijloace de transport.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creştere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,8 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate şi Wholesale Banking.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.