Piaţa e-commerce a crescut anual cu câte două cifre, între 25-35%. Totodată, ultimul deceniu a adus şi o schimbare în ceea ce priveşte produsele disponibile în comerţul online. La începutul anilor 2000, focusul era pe IT&C şi electronice sau electrocasnice, dar în 2020 vorbim deja de materiale de construcţie, alimente, produse de îngrijire personală sau haine, relevă cun studiu realizat ce ECOMpedia, site înfiinţat în urmă cu opt ani şi destinat celor interesaţi de industria E-commerce.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 „ECOMpedia şi-a propus încă de la lansare să ajute 10.000 de magazine în acest proces de a migra din offline în online. Parte din acest ambiţios target l-am atins. Am ajuns, în aceşti 8 ani, la peste 1,5 milioane de oameni din industria de e-commerce şi marketing digital. Totodată, ne bucurăm să punem la dispoziţia antreprenorilor un ghid complet pentru adaptarea la comerţul pe internet: «Tot ce trebuie să ştii despre un MAGAZIN ONLINE, ghidul incepatorului». Acesta a fost realizat împreună cu specialiştii de top din România. În 2020, deja am înregistrat peste 750 de descărcări şi observăm astfel că încă e loc de creştere în e-commerce şi ne bucurăm să le fim alături celor care fac primul pas în această industrie sau celor care vor să-şi dezvolte afacerile”, a transmis Liviu Taloi, fondator ECOMpedia.ro.

 În aceşti 8 ani s-a produs şi una dintre cele mai mari schimbări când vine vorba despre consumatorul final: navigatul şi achiziţia s-au mutat de pe computerul clasic pe telefon. Astfel, s-a produs o schimbare de paradigma în comerţul online, ceea ce a influenţat atât modalităţile de promovare, cât şi îmbunătăţirea infrastructurii magazinelor online, remarcă reprezentanţii ECOMpedia.ro. 

Conform lui Liviu Taloi, provocarile pandemiei COVID-19 din acest an au demonstrat ca încă este loc de creştere in zona e-commerce. Liviu Taloi indică şi un procent care pune România în faţa unei oportunităţi imense: ţara noastră are cea mai mică rată de IMM-uri care vând online (doar 11%, conform indicelui DESI). Estimarea ECOMpedia este că sub 50% au site-uri pregătite pentru acest nou val de utilizatori care folosesc doar telefonul pentru a cumpăra.

Printre  lecţiile învăţate în 8 ani de ECOMpedia.ro se numără aceea conform căreia comerţul poate exista oriunde, de la un anunţ pe o platformă social media, până la un magazin online într-un marketplace, precum şi cea potrivit căreia provocările sunt numeroase şi trebuie luate în calcul înainte de debut, de la costuri şi cerinţe pentru dezvoltatorul magazinului online, până la metode de plată şi logistică de livrare. 

 ”Magazinul tău online trebuie lansat ieri, dacă se poate. Orice aşteptare poate dăuna afacerii. Instruirea permanentă e vitală într-un domeniu atât de dinamic.  Colaborarea cu echipa şi partenerii e crucială în e-commerce”,sunt ale lecţii ale celor 8 ani de ECOMpedia.
 ECOMpedia.ro estimează că 2020 ar putea fi anul cu cea mai mare migrare offline-online, dar şi o consolidare a activităţii pentru zona digitală a afacerii. O astfel de transformare va fi vizibilă atât pentru jucători mici, dar mai ales pentru cei mari. Totodată, accentul va fi pus pe trei piloni de creştere şi de câştigare a încrederii clienţilor: livrare, ambalare şi siguranţă sanitară sporită. Pe partea consumatorilor, Liviu Taloi preconizează că vor începe să cumpere mulţi clienţi noi, care până acum au preferat cumpărăturile offline. 
  
 „Principalii retaileri online, o parte fiind şi clienţii mei, au investit în creşterea departamentului de call-center, pentru a răspunde nevoilor unui val nou de clienţi, de regulă novici în zona de e-commerce, cu răspunsuri simple şi vocabular simplu. Vedem astfel această oportunitate majoră a e-commerce-ului care vine să scape de faliment multe industrii în acest moment. Acest nou val de clienţi este atât un succes pentru comerţul online, cât şi o provocare imensă pentru magazine, deoarece site-urile trebuie şi mai mult simplificate şi testate pentru aceştia, cu accent pe o abordare mai prietenoasa”, mai spune Liviu Taloi. 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.