Directorii executivi şi liderii americani de companii (85%) se arată optimişti în privinţa succesului adoptării inteligenţei artificiale (AI) în companiile lor, dar 47% consideră China drept cel mai mare obstacol în calea progresului AI în SUA, potrivit unui studiu EY publicat vineri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Directorii de companii plănuiesc investiţii din ce în ce mai mari şi au încredere în această tehnologie, arată un studiu EY derulat în rândul a 500 de directori executivi seniori din Statele Unite ale Americii. 87% dintre aceştia au declarat că organizaţia lor va investi în iniţiative AI în acest an. Directorii executivi americani se confruntă cu dificultăţi interne şi externe în privinţa AI, potrivit EY.

”În pofida optimismului în creştere, problemele cu care se confruntă atât la nivel naţional cât şi internaţional legate de inteligenţa artificială ar putea să afecteze poziţia SUA în cursa globală pentru AI, în care China ar putea prelua conducerea. Mai mult de jumătate dintre respondenţi (52%) plasează SUA pe primul loc în cursa globală pentru AI, iar jumătate dintre respondenţi (50%) au ales SUA drept ţara cu cea mai bună strategie pe termen lung în materie de AI”, se arată în comunicat.

Astfel, China s-a poziţionat pe locul al doilea în menţiunile acestora, iar 47% dintre respondenţi o consideră drept cel mai mare obstacol pentru progresul AI în SUA. Majoritatea respondenţilor (80%) cred că SUA este ţara cu guvernul cel mai deschis faţă de colaborarea cu companiile în vederea adoptării inteligenţei artificiale. În plus, 71% s-au declarat în favoarea unei reglementări uniforme a inteligenţei artificiale la nivel global, subliniind nevoia ca statele să colaboreze în elaborarea unor reguli de bază pentru această tehnologie.

”În timp ce liderii de companii americani consideră că SUA conduce în această cursă, China se concentrează asupra obiectivului de a deveni lider în domeniul AI până în 2030. Distanţa dintre cele două ţări este deja mai mică decât pare, iar această aspiraţie are şanse să devină o realitate. Pentru ca SUA să îşi păstreze o poziţie puternică, liderii companiilor trebuie să pledeze pentru programe mai solide de educare în ceea ce priveşte inteligenţa artificială, pentru colaborare între sectoarele public şi privat şi pentru o atenţie specială acordată fiabilităţii şi performanţelor acestei tehnologii”, a declarat un director din cadrul EY, Jeff Wong.

În timp ce directorii executivi sunt nerăbdători să implementeze inteligenţa artificială şi sunt optimişti cu privire la modul în care poate aceasta să le îmbunătăţească afacerile, studiul arată că angajaţii nu sunt la fel de încântaţi. Potrivit respondenţilor, încrederea angajaţilor (33%) este unul dintre cele mai mari obstacole în calea adoptării AI, chiar dacă 87% dintre directorii executivi şi liderii de companii au încredere deplină sau medie în această tehnologie.

”Pentru a ajuta angajaţii să fie la fel de optimişti în privinţa inteligenţei artificiale, este important ca liderii să demonstreze fiabilitatea, performanţele şi securitatea pe care le aduce, factori cheie în construirea încrederii unei organizaţii în inteligenţa artificială. Având în vedere că 82% dintre respondenţi se aşteaptă ca afacerea lor să fie într-o oarecare măsură influenţată de AI în următorii trei ani, fiabilitatea şi performanţele sunt de o importanţă capitală”, se arată în comunicat.

În plus, din acest procent, mai mult de unul din patru respondenţi (29%) au declarat că AI va afecta mai mult de jumătate din afacerea lor, demonstrând cât de crucial este ca performanţele inteligenţei artificiale să producă rezultate precise şi consecvente. Pentru a atinge performanţele aşteptate cu această tehnologie, companiile trebuie să înţeleagă, să reglementeze, să ajusteze şi să protejeze toate componentele din sistemul AI şi din jurul acestuia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.