Circa jumătate dintre femeile care utilizează platforma de anunţuri auto Autovit.ro preferă maşinile de oraş şi se consultă cu partenerii în vederea achiziţiei, în timp ce bărbaţii caută cu preponderenţă modele dedicate familie (42,5%), pun un accent mai mare pe confort, însă doar o treime cer părerea partenerei referitoare la modelul ales, indică un studiu realizat de cea mai mare platformă online de comerţ auto second hand.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Autovit.ro a realizat un studiu asupra modului în care femeile şi bărbaţii achiziţionează maşini rulate, pe un eşantion format din peste 15.000 de utilizatori ai platformei, în perioada ianuarie-februarie 2017.

Studiul evidenţiază că atât femeile, cât şi bărbaţii consideră preţul ca principal criteriu de selecţie în cazul achiziţiei unei maşini rulate. În afara preţului însă, selecţia automobilului preferat este privită oarecum diferit de reprezentanţii celor doua sexe.

Astfel, femeile aleg maşina în primul rând după preţ - peste 78% dintre cele care au răspuns la chestionare au menţionat acest criteriu -, urmat de vechimea maşinii (pe care 55% dintre ele o consideră importantă) şi consum (45%), marca automobilului fiind abia al patrulea criteriu ca importanţă în selecţie (38%).

Bărbaţii sunt la fel de atenţi la preţ (78% dintre ei au menţionat preţul ca şi criteriu de selecţie), dar vechimea (51%) şi marca (49%) sunt mai importante pentru ei decât consumul.

Printre celelalte aspecte luate în considerare în selectarea unei maşini rulate, atât în cazul femeilor, cât şi al bărbaţilor se mai numără puterea motorului, culoarea şi costul întreţinerii.

Peste 51% dintre femei aleg să se consulte cu partenerul înainte să cumpere o maşină şi peste 30% merg să ceară sfatul unui mecanic. Între timp, 40% dintre bărbaţi aleg sa se consulte mai întâi cu un mecanic şi doar 33% discută cu partenera.

Dacă ar fi să aleagă trei criterii importante de care ţin cont când aleg o maşină, 55% dintre femei ar alege ca  automobilul lor să fie economic, 45,8% îşi doresc să fie accesibil la cumpărare şi 43,7% votează petru confort.

Bărbaţii pun mai mult preţ pe confort, astfel că 48% dintre aceştia îşi doresc în primul rând ca maşina cumpărată să fie confortabilă, fiabilă (42%) şi economică (41%).

Autovit.ro aparţine grupului Naspers şi este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării şi cumpărării de maşini noi şi second hand. Platforma este activă o experienţă de peste 15 ani pe piaţa de profil.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.