Aproape jumătate (48%) dintre consumatorii români consideră securitatea propriului cont cea mai importantă condiţie care trebuie îndeplinită atunci când aleg să plătească cu un dispozitiv digital, potrivit unui studiu publicat, miercuri, de Mastercard.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul mai dezvăluie că, în prezent, 23% dintre consumatori îşi fac cumpărăturile online, în medie de 6 ori pe lună.

”Comparativ cu anul 2016, popularitatea tranzacţiilor online distribuite, între persoane, a crescut cu 8%, iar 66% dintre consumatori susţin că îşi plătesc facturile lunare online, ceea ce arată că tranziţia diferitelor tipuri de plăţi în mediul digital este din ce în ce mai rapidă”, se arată în comunicat.

În plus, 55% dintre respondenţii care nu folosesc încă aplicaţii pentru plăţi, susţin că le-ar folosi dacă ar beneficia de costuri mai scăzute.

”Pe măsură ce dispozitivele digitale devin din ce în ce mai populare, e necesar să ne asigurăm că plăţile efectuate cu ajutorul acestora rămân în continuare sigure pentru consumatori. De aceea, autentificarea plăţilor este importantă pentru a ne asigura că persoanele neautorizate nu au acces la conturi. Din fericire, consumatorii sunt deschişi la măsurile care susţin securitatea digitală. Cel mai nou raport Mastercard indică faptul că 48% dintre respondenţi consideră securitatea propriului cont cea mai importantă condiţie care trebuie îndeplinită atunci când aleg să plătească cu un dispozitiv digital, urmată de securitatea datelor personale, prioritizată de 41% dintre aceştia”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România.

Odată cu noua reglementare care va intra în vigoare din luna septembrie a acestui an, tranzacţiile online trebuie să includă autentificarea prin doi factori. Aceasta îi condiţionează pe consumatori, potrivit Mastercard, să se autentifice prin două dintre cele trei moduri disponibile: prin ceva ce sunt, cum ar fi amprenta acestora sau trăsăturile feţei, prin ceva ce deţin, cum ar fi telefonul mobil, cardul sau token-ul, şi prin ceva ce cunosc, precum parola sau codul PIN.

”Mai mult, studiul arată că noua reglementare UE care impune autentificarea prin doi factori, în cazul tuturor tranzacţiilor efectuate, este îmbrăţişată de consumatori. 42% dintre respondenţii studiului au declarat că ar folosi cardul mai des pentru tranzacţii dacă ar exista un pas adiţional pentru autentificare şi, prin urmare, o securitate sporită, în timp ce 48% ar continua să cumpere online la fel de des ca şi până acum”, se arată în comunicat.

Parolele şi codurile statice nu oferă o protecţie atât de mare cum ar trebui, arată Mastercard. Doar 7% dintre respondenţi folosesc o aplicaţie sau un serviciu dedicat stocării parolelor proprii, iar 25% le notează într-o agendă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.