Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că există o ”iritare din zona reziştilor”, în privinţa anulării licitaţiei pentru proiectarea sectorului de drum dintre Craiova şi Lugoj, dar că acest lucru era necesar deoarece numai Studiul de Fezabilitate ar fi durat patru ani. Grindeanu a explicat că a fost întocmit caiet de sarcini pentru întreg tronsonul de 250 km şi nu a fost împărţit pe sectoare acest drum.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sorin Grindeanu a declarat, luni seară, la Antena 3, că îşi doreşte realizarea drumului Craiova - Lugoj, dar că licitaţia pentru proiectare ar fi durat patru ani. 

”Am văzut o anumită iritare din zona reziştilor în ultima vreme, în ultima săptămână. Când am venit la minister am găsit un proiect, de la Craiova la Lugoj (...) Patru ani a considerat fostul ministru al Transporturilor că trebuie să  dureze doar Studiul de Fezabilitate. Patru ani de zile. Să faci un întreg tronson de 250 km şi să scoţi caietul de sarcini pentru SF în 4 ani şi surpriză, apare interesul”, a declarat Sorin Grindeanu. 

Ministrul Transporturilor a mai declarat că licitaţia pentru proiectarea acestui drum a fost câştigată de o firmă care are legătură cu primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand. 

”Predecesorii mei au scos acest caiet de sarcini de care aminteam, patru ani de zile doar maculatură, doar Studiul de Fezabilitate. Au câştigat unii care au în istoria lor, au legătură cu actualul primar al Sectorului 1. Ştiţi, care au mai lucrat şi pe autostrada inexistentă. Am reziliat, de ce? CNSC a spus că trebuie revăzut, apoi când scoţi un tronson de 250km, arăţi că nu vrei să îl faci, exact ca la Bechtel, să iei bani pe ceva ce nu se va întâmpla. Văd, de când am luat această decizie şi am secţionat de la Craiova la Filiaşi, de la Filiaşi la Severin, o iritare extraordinară. Dacă au fost obişnuiţi să  îşi ia bani de la statul român, aceşti domni, cum au făcut la Bechtel, cu mine nu şi-au găsit clientul”, a declarat Grindeanu. 

Cătălin Drulă a acuzat recent că ”ministrul anti-infrastructură” Sorin Grindeanu a anulat licitaţia pentru proiectarea Drumului Expres Craiova-Lugoj.  

”Este o veste foarte proastă pentru autostrăzi. Licitaţia lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câştigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul. Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect şi cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Aşadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiaşi) se anulează un proiect de 250km - autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj. Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia şi Banat”, a scris Cătălin Drulă, marţi pe Facebook. 

El a adăugat că a scos ”la licitaţie pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte şi echilibrate, această investiţie”. 

”30 de ani nici PSD, nici PNL n-au mişcat un deget, n-au făcut o licitaţie, n-au semnat vreun contract pentru această autostradă. Unde sunt acum pesediştii şi peneliştii din Oltenia şi Banat când Grindeanu ucide proiectul? Unde se ascund? Această anulare a unei licitaţii în faza finală miroase foarte urât. Cred că autorităţile statului ar trebui să se autosesizeze aici. Oare e vorba că cineva n-a plătit şpagă? Numai aşa pot merge înainte proiectele în epoca PSD-PNL, cu parandărăt inclus?”, a completat Drulă. 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.