Compania japoneză Sony pregăteşte lansarea unui serviciu de comandare a taxiurilor care să fie direcţionate de un sistem de inteligenţă artificială.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sony, împreună cu cinci companii de taximetrie, Checker Cab, Daiwa Motor Transportation, Green Cab, Hinomaru Kotsu şi Kokusai Motorcars, a pus bazele unei alianţe care va folosi în Japonia AI-ul pentru onorarea comenzilor.

Algoritmul software va expedia şi poziţiona mai eficient maşinile companiilor care fac parte din noua alianţă, pentru ca acestea să răspundă şi să ajungă la destinaţie mai rapid – un principiu care se potriveşte ca o mănuşă celebrei punctualităţi japoneze.

AI-ul va analiza mai mulţi parametri, precum condiţiile meteo, nivelul de trafic şi evenimentele raportate. Astfel, maşinile vor putea fi folosite mai eficient şi, în afară de timpul rapid de reacţie, se va realiza un consum mai mic de combustibil, ceea ce va duce automat la scăderea cheltuielilor.

Serviciile de ride shaing, gen Uber, sunt interzise în Japonia pe considerente de securitate. De aceea, decizia Sony de a intra pe piaţă împreună cu companiile de taximetrie era şi singura opţiune.

Legendarul producător japonez nu este singurul interesat de această industrie. Toyota a investit recent 70 de milioane de dolari în aplicaţia JapanTaxi.

Deocamdată nu se cunoaşte data la care va fi lansat oficial noul serviciu, însă cei de la Sony plănuiesc să-l extindă şi în afara Japoniei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.