Solaris Bus & Coach, lider global în producţia de vehicule electrice pentru transport public, a anunţat miercuri că a câştigat o nouă licitaţie şi a semnat contractul cu municipiul Reghin pentru livrarea de 10 autobuze hibrid Solaris Urbino 12 până la sfârşitul primului trimestru al anului 2022, valoarea totală a contractului fiind de aproape 17,5 milioane lei (aproximativ 3,6 milioane de euro).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Solaris Bus & Coach, lider global în producţia de vehicule electrice pentru transport public, anunţă câştigarea unei noi licitaţii şi semnarea contractului cu municipiul Reghin pentru livrarea de 10 autobuze hibrid Solaris Urbino 12 până la sfârşitul primului trimestru al anului 2022. Valoarea totală a contractului se ridică la aproape 17,5 milioane lei (aproximativ 3,6 milioane de euro). Aceasta va fi prima livrare Solaris de autobuze hibride către municipiul Reghin”, a anunţat compania.

Potrivit datelor companiei, numai în 2020, operatorii din alte oraşe româneşti (Galaţi şi Satu Mare) au comandat peste 30 de autobuze hibride de la producător. Grupul Solaris are reprezentanţă în România din anul 2006. Astăzi, peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul public din opt oraşe (Craiova, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Satu Mare, Galaţi, Baia Mare şi Oradea), circa jumătate dintre acestea fiind propulsate electric.

Autobuzele Solaris comandate sunt dotate cu un sistem de propulsie hibridă în serie, constând dintr-un motor de tracţiune de 120 kW şi un motor diesel de 151 kW, care îndeplineşte standardele de emisii Euro 6. Una dintre caracteristicile principale ale sistemului propulsor este capacitatea sa de a recupera energia cinetică în timpul frânării. Aceasta este transformată apoi în energie electrică şi stocată în supercondensatoare, dispozitivele sale de stocare a energiei fiind folosita ulterior la propulsia autobuzului.

”Vehiculele vor fi, de asemenea, echipate cu funcţia Stop & Go care controlează funcţionarea motorului. Datorită acestui sistem, motorul diesel se opreşte complet atunci când autobuzul staţionează şi uşile se deschid şi porneşte din nou numai după ce supracondensatoarele rămân fără energie. Acest lucru îi permite reducerea semnificativă a consumului de combustibil şi emisiile de poluanţi, în comparaţie cu vehiculele convenţionale”, arată compania.

Fiecare autobuz comandat are 12 metri lungime şi poate transporta până la 90 de pasageri, incluzând 27 de persoane aşezate. Acestea au şi panouri de „info-divertisment” ce vor afişa informaţii despre traseu, ore estimate ale călătoriei, cât şi anunţuri diverse. Totodată, pasagerii vor beneficia de porturi USB duale ce le permit reîncărcarea dispozitivelor electronice în timpul călătoriei.

Solaris Bus & Coach SA este unul dintre cei mari producători din Europa de autobuze şi troleibuze. În cei aproape 25 de ani de existenţă, compania a produs peste 20.000 de vehicule folosite în transportul public din sute de oraşe europene. În prezent, Solaris este lider de piaţă pe segmentul de e-mobilitate în transportul public, graţie gamei sale largi de troleibuze, autobuze electrice cu acumulator şi autobuze hibrid livrate. În septembrie 2018, Solaris Bus & Coach s-a alăturat grupului spaniol CAF.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.