Fosta directoare operaţională a Meta, Sheryl Sandberg, a avertizat că manifestările publice de misoginism şi retorica de tip ”tech bro” deteriorează grav cultura corporativă în unele dintre cele mai mari companii din lume.
”Retorica contează, cine spune ce contează”, a declarat Sandberg într-un interviu acordat corespondentei CNBC Julia Boorstin, în cadrul podcastului ”CNBC Changemakers and Power Players”.
Declaraţiile sale vin într-un context în care voci conservatoare influente promovează o viziune considerată de Sandberg drept anacronică asupra rolurilor de gen, pe fondul unor noi dezvăluiri legate de infractorul sexual Jeffrey Epstein şi de legături cu figuri puternice din mediul politic şi economic american.
În acelaşi timp, discursul patriarhal din cultura şi politica americană a câştigat teren după ce CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a afirmat că mediul corporativ a fost ”neutralizat cultural” şi că multe companii ar beneficia de mai multă ”energie masculină”. Meta a redus, de asemenea, iniţiativele de diversitate, echitate şi incluziune la începutul acestui an.
”Da, mediul este îngrozitor, cu adevărat – cred că este unul dintre cele mai rele pe care tu şi cu mine le-am văzut în carierele noastre – dar am mai văzut astfel de regresii şi asta nu este o scuză pentru ca firmele să nu facă ceea ce este corect pentru toţi angajaţii lor”, a spus Sandberg.
Sandberg, care a condus operaţiunile Meta timp de peste un deceniu, este fondatoarea organizaţiei LeanIn.org şi membră a consiliului consultativ CNBC Changemakers. Ea a participat la podcast pentru a discuta noul raport ”Women in the Workplace” (femeile la locul de muncă), realizat de LeanIn şi McKinsey.
Ajuns la a 11-a ediţie, raportul indică apariţia unui nou ”decalaj de ambiţie” pentru femei la toate nivelurile ierarhiei corporative, pe fondul faptului că aproximativ jumătate dintre companii nu mai prioritizează avansarea profesională a femeilor. Studiul arată însă că acest decalaj dispare atunci când femeile primesc aceleaşi oportunităţi de proiecte complexe, sponsorizare, mentorat şi promovare ca bărbaţii.
”Cele care renunţă o fac pentru că nu văd un drum clar înainte. Chiar şi în acest mediu, companiile au de ales.”, a explicat Sandberg.
Ea a invocat datele McKinsey care arată că firmele aflate în primul sfert al clasamentului privind diversitatea de gen în echipele executive au cu 15% mai multe şanse să obţină profitabilitate peste medie decât cele din ultimul sfert. Potrivit ei, performanţa financiară ridicată nu este incompatibilă cu empatia şi sprijinul faţă de angajaţi.
Raportul mai evidenţiază riscul ca femeile să rămână în urmă în dezvoltarea competenţelor legate de inteligenţa artificială. În rândul tinerilor profesionişti, bărbaţii au cu 50% mai multe şanse decât femeile să primească sprijin managerial pentru a folosi AI la locul de muncă.
”Este un decalaj emergent incredibil, pe care trebuie să îl corectăm imediat”, a avertizat Sandberg, subliniind că viitorul pieţei muncii va favoriza persoanele care ştiu să utilizeze aceste tehnologii.
În opinia sa, este esenţial ca femeile să fie implicate în luarea deciziilor privind dezvoltarea şi utilizarea inteligenţei artificiale, atât pentru a modela leadershipul feminin, cât şi pentru a asigura rezultate mai echilibrate. De asemenea, Sandberg consideră că AI poate contribui la îmbunătăţirea siguranţei online, inclusiv pe reţelele sociale, dar doar cu angajament real din partea companiilor.
În privinţa reglementării, ea susţine necesitatea unui cadru federal unitar pentru inteligenţa artificială, avertizând că un mozaic de reguli diferite la nivelul statelor americane ar fi dăunător. Declaraţiile sale vin în contextul în care preşedintele Donald Trump a semnat recent un ordin executiv pentru stabilirea unui standard naţional unic de reglementare a AI, o decizie salutată de marile companii din tehnologie.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







