Platforma de soluţionare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), lansată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), a anunţat marţi că a primit anul trecut 197 cereri de soluţionare alternativă, de peste cinci ori mai multe decât în anul anterior.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Anul trecut, SAL-Fin a primit un număr de 197 cereri de soluţionare alternativă, ceea ce reprezintă o creştere semnificativă în raport cu anul 2016, când numărul de cereri înregistrate a fost de numai 36. Dintre acestea, s-a emis un număr de 158 de hotărâri/încheieri, cele mai multe dintre ele (98%) vizând piaţa asigurărilor”, se arată în comunicat.

Din totalul hotărârilor, peste 55% sunt rezultate ale unor proceduri de impunere de soluţie, iar peste 82% dintre concilieri s-au realizat online, potrivit SAL-Fin. Pentru litigiile soluţionate, gradul de conformare a părţilor implicate a fost de peste 97%, respectiv pentru cinci cazuri s-a ales varianta continuării demersurilor juridice. Cele mai frecvente litigii soluţionate au apărut ca urmare a diferenţelor mari dintre sumele propuse de către asigurători în dosarele de daună şi calculele pe care consumatorii le primesc în urma evaluărilor sau constatărilor din unităţile de service, potrivit SAL-Fin.

”În acest context, trebuie precizat faptul că, din cazurile soluţionate la finele anului trecut, 78% au reprezentat hotărâri/încheieri emise în favoarea consumatorilor, restul reprezentând cazuri de menţinere a situaţiilor iniţiale. Consumatorii au beneficiat de sume suplimentare în urma soluţionării alternative a litigiilor de circa 725.000 lei, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul sumelor primite iniţial”, se arată în comunicat.

La nivelul anului 2016 a fost înregistrată o durată medie de 49 de zile pentru toate procedurile de soluţionare a litigiilor. Datorită clarificării unor aspecte de ordin procedural, dar şi pe fondul acumulării de expertiză de către conciliatori, durata de soluţionare a scăzut anul trecut cu 24,4% faţă de anul anterior, de la 49 de zile în 2016 la 37 de zile în 2017.

SAL-Fin organizează soluţionarea extrajudiciară a disputelor financiare non-bancare, interne sau transfrontaliere, în materie de consum, cu ajutorul conciliatorilor cu pregătire profesională şi competenţe certificate în domeniile pieţei financiare non-bancare.

Conciliatorii propun sau impun o variantă de soluţionare a litigiilor, gratuit pentru consumatori. La finele anului 2017, în Corpul conciliatorilor SAL-Fin era înregistrat un număr de 25 conciliatori.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.