Grupul MOL a raportat un rezultat operaţional CCS EBITDA de 610 milioane dolari în trimestrul 3, în scădere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar grupul întrevede provocări pe măsură ce situaţia pandemică devine din ce în ce mai severă în regiunea principală în care operează, astfel că "restricţiile de circulaţie şi deciziile de carantinare întunecă perspectivele".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Astăzi, Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea al anului 2020. În contextul pandemiei şi al crizei economice, rezultatul operaţional CCS EBITDA a înregistrat o revenire puternică faţă de minimele din T2 şi a ajuns la 610 milioane dolari în trimestrul 3 2020, cu doar 12% mai mic faţă de performanţa avută în aceeaşi perioadă a anului trecut.  Acest rezultat a adus valoarea EBITDA T1-T3 la 1,5 miliarde dolari, cu 14 % sub nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce indică posibilitatea ca rezultatul EBITDA la nivelul întregului an 2020 să se situeze la limita superioară a intervalului stabilit ca ţintă orientativă, la aproximativ 1,9 miliarde dolari", arată grupul.

Fluxul de numerar liber simplificat a crescut în trimestrul 3 la 306 milioane dolari, pe fondul unei discipline continue a cheltuielilor de capital (CAPEX), aducând valoarea totală a fluxului de numerar liber simplificat de la începutul anului şi până în prezent la 662 milioane dolari, cu 42% mai mult comparativ cu primele trei trimestre ale anului trecut. Cheltuielile de capital din resurse proprii au scăzut cu 33% în primele trei trimestre, reflectând un control puternic asupra cheltuielilor de capital (CAPEX) precum şi o încetinire generată de COVID-19.

"Câştigurile şi-au revenit puternic în trimestrul al treilea faţă de cele mai scăzute din trimestrul 2, ceea ce ne va permite probabil să livrăm un rezultat EBITDA la nivelul întregului an 2020 situat la limita superioară a intervalului stabilit ca ţintă orientativă, de aproximativ 1,9 miliarde dolari. Toate segmentele de afaceri au generat un flux de numerar liber pozitiv până acum în acest an, în pofida pandemiei, o dovadă clară a solidităţii şi rezilienţei operaţiunilor noastre. Segmentul Consumer Services s-a remarcat înregistrând o nouă valoare record a rezultatului EBITDA la nivel trimestrial, în trimestrul 3, dar şi celelalte segmente au performat relativ bine, în pofida deprecierii preţurilor la materiile prime şi a marjelor: segmentul Upstream a beneficiat de achiziţia câmpului petrolifer ACG, în timp ce segmentul Downstream s-a îmbunătăţit pe baza disponibilităţii remarcabile a activelor şi a randamentului mai ridicat al rafinăriilor. Cu toate acestea, trebuie să rămânem vigilenţi, deoarece pandemia nu s-a terminat încă, iar lunile următoare ar putea să ne pună din nou la încercare pe toţi", spune Zsolt Hernádi, CEO şi Chairman al MOL.

Producţia pe segmentul Upstream a crescut cu 8% comparativ cu precedentul trimestru, la 126.900 barili / zi şi a fost cu 18% mai mare faţă de acelaşi trimestru al anului precedent. Volumele au fost stimulate de drepturile mai mari ce au revenit din câmpul petrolifer ACG, precum şi de contribuţia totală trimestrială a acestuia. Partea alocată MOL din activul azer a fost de 29.800 barili / zi în trimestrul 3 2020. Preţurile petrolului şi gazelor s-au redresat în trimestrul 3, dar sunt încă mult sub nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Rezultatul EBITDA pentru segmentul Upstream în intervalul T1-T3 a fost în mod clar influenţat masiv de impactul negativ al preţurilor, în contextul unei cotaţii semnificativ mai reduse a ţiţeiului (Brent a scăzut cu 37% faţă de perioada similară a anului trecut, la 41 dolari/ bbl) şi a preţurilor practicate pentru gazele naturale (-34% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut).

Rezultatul operaţional CCS EBITDA pentru segmentul Downstream a avut o revenire puternică şi aproape s-a dublat faţă de nivelul scăzut din Q2, însă a rămas cu 26% sub rezultatul înregistrat în aceeaşi perioadă a lui 2019, din cauza marjelor de rafinare reduse şi a marjelor din petrochimie care au fost uşor mai scăzute.

"Stadiul de finalizare a Proiectului Poliol a depăşit 70% la sfârşitul celui de-al treilea trimestru, deşi progresul este oarecum întârziat ca urmare a situaţiei pandemice. Au fost introduse protocoale de pandemie pentru a atenua riscul de infecţie în rândurile constructorilor şi pentru a asigura continuitatea afacerii. În trimestrul 3, o nouă fabrică de bitum-cauciuc cu capacitatea de 20.000 tone, pentru reciclarea deşeurilor de anvelope, a fost finalizată în Ungaria", mai arată grupul.

Consumer Services a atins un nou record la nivel trimestrial, generând un rezultat de 183 milioane dolari, cu 14% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, creşterea fiind susţinută de performanţa solidă a carburanţilor.

Rezultatul EBITDA generat de segmentul Gas Midstream a crescut cu 59% în trimestrul 3 faţă de perioada similară a anului trecut, la 43 milioane dolari, întrucât cererea în creştere pentru capacitate transfrontalieră a generat venituri reglementate mai mari, în timp ce costurile operaţionale au fost mai reduse. Rezervările de capacitate mai mari şi costurile operaţionale (OPEX) mai scăzute au generat o creştere a rezultatului EBITDA în perioada T1-T3, rezultând o performanţă cu 37% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări şi o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de 1.940 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 234 în România.

 

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.