Aplicaţia Revolut a anunţat miercuri că a depăşit pragul de 2 milioane de clienţi în România, în patru ani de la lansarea pe piaţa locală, în mai 2018, perioadă în care românii au realizat aproximativ 520 de milioane de tranzacţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

România este a doua cea mai mare piaţă de retail din lume pentru Revolut, după Marea Britanie, cu o rată de penetrare de 26% în rândul populaţiei active, la nivel naţional. Populaţia ocupată a României era de 7,7 milioane persoane, la 1 ianuarie 2022.

Bucureşti este primul oraş Revolut din UE, iar 1 dintre 3 bucureşteni din categoria populaţiei active este client Revolut. Populaţia ocupată a Bucureştiului număra 1,1 milioane persoane, la 1 aprilie 2022 .

”Revolut, aplicaţia financiară cu peste 18 milioane de clienţi la nivel global, a atins pragul de 2 milioane de clienţi pe piaţa locală, după 4 ani de prezenţă în România. Din mai 2018, când a avut loc lansarea oficială pe piaţa locală, până în iunie 2022, clienţii români au realizat aproximativ 520 de milioane de tranzacţii şi au folosit aplicaţia pentru plăţi, schimburi valutare, pentru a economisi în „puşculiţe” digitale, dar şi pentru investiţii în criptomonede. Utilizatorii locali au descoperit, în timp, şi alte utilizări ale Revolut, cum ar fi: realizarea de donaţii către organizaţii neguvernamentale prin caracteristica Donaţii, gestionarea cheltuielilor familiei cu Revolut Junior sau rezervarea cazării, pentru vacanţe, prin funcţionalitatea Sejururi”, anunţă compania.

În prezent România este a doua cea mai mare piaţă de retail din lume pentru Revolut, după Marea Britanie, cu o rată de penetrare naţională, în rândul populaţiei active, de 26%. Mai mult, Bucureştiul este primul oraş Revolut din UE, iar unul din trei locuitori de vârstă activă este client Revolut.

Profilul clientului Revolut din România este următorul: are, în medie, 36 de ani, locuieşte într-un oraş mare, cu peste 250.000 de locuitori. Topul primelor 10 oraşe din România este următorul: ​​Bucureşti (420.000 clienţi), Iaşi (68.000), Cluj-Napoca (65.000), Timişoara (56.000), Braşov (50.000), Constanţa (46.000), Craiova (34.000), Galaţi (29.000), Ploieşti (28.000), Sibiu (26.000).

„În urmă cu patru ani, când ne-am lansat operaţiunile în România, Revolut făcea pionierat cu primii aproape 20.000 de clienţi, aceia care ne-au descoperit aplicaţia chiar înainte de intrarea oficială pe piaţă. La acel moment, doar 9,7% din populaţia României folosea internet banking, după cum arată statisticile oficiale. În 4 ani, procentul localnicilor care folosesc internetul în scopuri bancare şi financiare a crescut la 18,5% şi mai este loc de îmbunătăţire în condiţiile în care suntem sub media UE, din 2021, de 58%. În acelaşi timp, Revolut în România a devenit unul dintre performerii companiei, cu aproximativ 500.000 de clienţi noi incluşi anual, consolidându-şi poziţia pe piaţa locală prin lansările de noi produse financiare. Suntem hotărâţi să inovăm continuu, aducând tot mai multă inovaţie în viaţa clienţilor noştri. Pentru 2022, intenţionăm să adăugăm credite de nevoi personale şi produsul Pay Later, alături de alte caracteristici relevante pentru stilul de viaţă al clienţilor noştri, dar şi funcţionalităţi pentru a spori controlul cheltuielilor, servicii de asigurare şi protecţie personală şi a familiei, extinderea ofertelor personalizate pentru afaceri”, a declarat Gabriela Simion, director general al sucursalei Revolut din România.

Românii au folosit, iniţial, Revolut pentru transferuri instantanee (internaţionale şi naţionale) şi pentru a cheltui ca un localnic în peste 150 de ţări.

”Treptat, clienţii au descoperit şi cursul de schimb avantajos în peste 30 de valute şi uşurinţa de a efectua plăţi, online şi offline, direct in-app, contactless sau cu smartphone-ul. De la lansarea în România, clienţii au cheltuit, în medie, 19 euro/ tranzacţie, în primul rând pentru a face achiziţii de alimente şi produse din magazine alimentare sau supermarketuri, dar şi pentru divertisment şi utilităţi. Retaileri precum Mega Image, Lidl, Profi, Carrefour, Auchan, benzinării precum OMV, Petrom, MOL, Rompetrol şi platformele de car-sharing precum Bolt şi Uber au fost comercianţii cu cel mai mare număr de tranzacţii, din mai 2018 până în prezent”, mai arată compania.

Doar în ultimele 12 luni, numărul tranzacţiilor a crescut cu 70% şi volumul total al tranzacţiilor cu +48% (iulie 2021 - iunie 2022 faţă de iulie 2020 - iunie 2021). Clienţii Revolut din România nu fac doar plăţi în magazine sau pe platforme de comerţ electronic, dar folosesc, de asemenea, aplicaţia pentru a economisi sau pentru a trimite bani familiilor. De exemplu, sumele de bani trimise cu Revolut înapoi acasă de românii care trăiesc şi lucrează în străinătate au crescut de la aproximativ 20 milioane euro în 2018 la 316 milioane euro în 2021.

”Pregătirea călătoriilor şi a vacanţelor a devenit, de asemenea, mai simplă şi mai convenabilă de la lansarea funcţiei Sejururi, în noiembrie 2021. Pur şi simplu rezervând hotelul sau pensiunea preferată direct din aplicaţie, un client poate obţine până la 10% din preţul serviciilor de cazare pentru o vacanţă sau un city break, după ce achită cu Revolut. Pentru clienţii Metal şi Premium, aplicaţia a adăugat un pachet de asigurare care include protecţie pentru urgenţe medicale în străinătate, pentru anularea călătoriei, întreruperea călătoriei, bagaje pierdute sau întârziate şi acoperire pentru sporturi de iarnă. Planul financiar Premium oferă, de asemenea, acoperire pentru copiii sau persoanele aflate în întreţinere până la vârsta de 17 ani, iar Metal include, suplimentar, şi acoperirea extinsă pentru răspunderea de călătorie şi franşiza la închirierea de autoturisme”, mai arată compania.

De asemenea, cu algoritmul de rotunjire a sumelor cheltuite până la cea mai apropiată valoare rotundă, clienţii pot pune bani deoparte pentru vacanţe, pentru evenimente importante din viaţă sau investiţii în criptomonede sau imobiliare. Banii se strâng în puşculiţe digitale denumite seifuri Vaults. Din mai 2018 până la finalul lunii iunie 2022, clienţii români au creat peste 924.000 de Seifuri, iar în ultimele 12 luni, comportamentul de economisire a devenit şi mai vizibil, numărul clienţilor care au creat seifuri Vaults crescând cu 64% (iulie 2021 - iunie 2022 faţă de iulie 2020 - iunie 2021). Primele 3 monede preferate de clienţii români Revolut au fost: euro (47% din suma totală economisită de la lansarea pe piaţa locală), lei (35%), dolar (10,3%).

Milioane de clienţi români au, de asemenea, posibilitatea de a investi în criptomonede şi tranzacţionare, direct în aplicaţie. În ultimele 12 luni, numărul clienţilor români care investesc în criptomonede a crescut cu 140% faţă de anterioarele 12 luni. Cele mai populare tokenuri sunt Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Ripple (XRP), Cardano (ADA), Skale (SKL), iar clienţii locali pot investi în 66 de tokenuri. Toate criptomonedele sunt disponibile pentru clienţi indiferent de planul deţinut, iar clienţii Standard pot face upgrade la planuri cu plată pentru a reduce comisioanele (comision de 1,5% per tranzacţie pentru clienţii Premium şi Metal, 2,5% pentru Standard şi Plus). Suma minimă de la care un utilizator poate investi în criptomonede este de 1 euro.

Revolut este prima aplicaţie financiară care ajută utilizatorii din toată lumea să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 18 milioane de clienţi persoane fizice din lume şi mai mult de 500.000 de clienţi B2B folosesc serviciile inovatoare Revolut pentru a realiza peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.