La sfârşitul acestui an se vor deschide două staţii noi de metrou în zona de nord a Bucureştiului, Laminorului şi Străuleşti, considerate cele mai moderne din Capitală, în condiţiile în care vor dispune de mai multe scări rulante, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi şi chiar şi toalete, o premieră pentru călătorii bucureşteni. Metrorex a organizat, duminică, o vizită pentru jurnalişti la staţia de metrou Laminorului, aflată în stadiu avansat de realizare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Deşi Bucureştiul este sufocat de traficul auto şi de poluare, deschiderea unor linii moderne de transport în comun este o raritate.

Ultima staţie nouă de metrou - sau aproape nouă, în condiţiile în care lucrările au început, în realitate, pe timpul lui Nicolae Ceauşescu - a fost deschisă în 2011, tot pe magistrala 4 de metrou.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

De data aceasta, şefii din Ministerul Transporturilor nu au mai avut răbdare până la încheierea lucrărilor şi au invitat presa, în weekend, să viziteze una dintre staţii cu câteva luni înainte de finalizare.

Staţia Laminorului, în care a fost organizată vizita oficială, este amplasată în cartierul Străuleşti din Bucureşti, la intersecţia străzilor Laminourului şi Bucureştii Noi. Staţia este prevăzută cu patru accese dotate cu scări fixe, escalatoare şi lifturi.

Comparativ cu staţiile actuale, care suferă de lipsa întreţinerii şi surprind în general neplăcut vizitatorii prin aerul învechit, dintr-o altă epocă, staţia Laminorului dă senzaţia unei finalizări de mai bună calitate şi, la prima vedere, în ton cu tendinţele actuale în materie de lucrări publice.

Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)
Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)

Pardoselile spaţiilor publice au fost placate cu granit, iar pereţii au fost finisaţi cu tablă emailată vitrifiată, în culori pastelate precum lila, verde şi alb.

În staţie culoarea verde este omniprezentă, deoarece arhitecţii au vrut să aducă natura mai aproape de călători. 

Lifturile interioare, cât şi cele exterioare au pereţi din sticlă transparentă. Totodată, staţia este dotată cu 10 scări rulante.

Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)
Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)

“Mă bucură că arhitecţii şi proiectanţii au luat în calcul accesul mai facil al populţiei la metrou, de aceea sunt 10 scări rulante în loc de patru sau şase câte sunt disponibile acum în staţiile actuale”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, prezent la evenimentul organizat de Metrorex.

O adevărată surpriză plăcută pentru călătorii obişnuiţi cu lipsa de confort a staţiilor actuale de metrou, staţia Laminorului are şi toalete. 

Tot pe magistrala 4 de metrou, după staţia de metrou Laminorului va fi deschisă şi staţia Străuleşti, cea mai importantă, în condiţiile în care este proiectată ca un nod intermodal.

Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)
Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)

Staţia Străuleşti reprezintă o premieră: călătorii din afara Capitalei pot lăsa maşina în parcarea staţiei şi lua metroul, scăpând de traficul de coşmar din Bucureşti.

Proiectaţii consideră că deschiderea staţiei este un test pentru viabilitatea conceptului într-o zonă precum Bucureşti, în care maşina este nu doar un mijloc de transport, ci şi o manifestare a statutului social, ca în toate ţările în curs de dezvoltare. 

Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)
Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)

Însă conceptul ar trebui, ulterior, extins şi la alte staţii cap de linie din Capitală, dacă edilii Capitalei vor investi în proiect pentru reducerea traficului din oraş. 

Cele două staţii fac parte dintr-un proiect de extindere a magistralei 4 de metrou Gara de Nord- Lac Străuleşti.  Linia 4 de metrou, care se termină în prezent la Parc Bazilescu, fiind cea mai scurtă din Bucureşti, a fost dată în exploatare în anul 2011.

Prelungirea liniei către staţia Străuleşti ar spori traficul şi ar reduce traficul de suprafaţă în zona Bucureştii Noi, fiind o adevărată gură de oxigen pentru o Capitală sufocată de traficul auto.

Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)
Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)

Porţiunea nouă a magistralei 4 este realizată în proporţie de 87% şi are o lungime de circa 2 kilometri. 

Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti vor fi puse în funcţiune la sfârşitul lunii decembrie 2016, iar traficul auto în zona Laminorului va fi reluat la finalul lunii octombrie, în timp de traficul între staţii va fi deschis vehiculelor la sfârşitul lunii noiembrie, asigură ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)
Staţia de metrou Laminorului (Foto: Inquam Photos / Mircea Manole)

Cele două staţii, galeriile aferente, terminalul intermodal, parcul auto şi depoul au presupus o investiţie de peste 252 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte depoul, parcarea şi terminalul intermodal, directorul general al Metrorex a menţionat ca acestea vor fi date în folosinţă în prima jumătate a anului viitor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.