Pentru al doilea an consecutiv, MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România, susţine prevenţia şi sănătatea sexuală în rândul tinerilor prin testare gratuită în cadrul festivalurilor Electric Castle şi Summer Well. Sub mesajul „Testează-te ca în 2025. #TestatEHot”, experienţa MedLife de la festivaluri îmbină inovaţia medicală cu nevoia de educaţie.
În cadrul acestei iniţiative cu abordare 360, participanţii vor avea atât acces gratuit la un centru mobil de testare pentru boli cu transmitere sexuală (BTS), precum şi sesiuni de informare şi dialog deschis cu specialişti din domeniul medical – ginecologi, urologi, psihoterapeuţi.
Studiu MedLife: 90% dintre tineri nu au suficiente informaţii despre sănătatea sexuală
Demersul MedLife vine ca răspuns la concluziile îngrijorătoare ale studiului naţional cu privire la atitudinea şi comportamentul tinerilor pe tema sănătăţii sexuale, realizat anul trecut la cererea companiei. 90% dintre tinerii din România nu au suficiente cunoştinţe pentru a identifica şi a se proteja de infecţiile şi bolile cu trasmitere sexuală. Totodată, 52% din tinerii între 16 şi 18 ani afirmă că fac sex neprotejat, iar aproximativ 20% dintre tinerii români nu cunosc mai mult de 3 boli cu transmitere sexuală. În plus, doar 37% dintre respondenţi s-au testat cel puţin o dată pentru BTS de la începerea vieţii sexuale.

Acces gratuit la testare BTS şi sesiuni de informare la standul MedLife
În zona MedLife din cadrul festivalurilor, participanţii vor putea beneficia de testare gratuită pentru BTS, în limita kiturilor de testare disponibile, într-un cadru prietenos, modern şi lipsit de stigmat. Pachetul de bază Testat e Hot include 7 patogeni printre care Chlamydia şi Gonoreea. Probele recoltate vor fi transportate către cel mai apropiat laborator MedLife cu ajutorul dronelor, compania fiind primul operator medical privat din Europa Centrală şi de Est care utilizează drone pentru transportul de probe biologice, reducând semnificativ timpul de răspuns.
Festivalierii care doresc testarea în clinică, o pot face cu un discount de 20% în baza prezentării biletului sau brăţării de festival până la data de 31 august. Totodată, suplimentar pachetului oferit la festival, pacienţii pot opta în clinică sau puncte de recoltare pentru pachetul extins Testat e Hot, ce conţine în plus testele pentru HIV si Sifilis, deopotrivă cu discount de 20% în aceleaşi condiţii. Pe lângă testare, MedLife propune o serie de workshop-uri moderate de medici specialişti (urologi, ginecologi, psihologi), care vor aborda în cadrul festivalurilor teme precum: prejudecăţile şi miturile din jurul bolilor cu transmitere sexuală, metode moderne de prevenţie şi testare BTS, ce se întâmplă în cazul unui rezultat pozitiv, comunicarea sănătoasă cu partenerul, importanţa testării periodice şi inovaţiile din domeniul prevenţiei.

Prevenţia devine parte din normalitate
„Este evident că România are nevoie de mai mult decât de informaţie pasivă când vine vorba de educaţie sexuală. Are nevoie de intervenţii reale, adaptate contextului actual. Studiul pe care l-am realizat arată o lipsă majoră de cunoştinţe în rândul tinerilor privind BTS, iar acest gol informaţional se traduce în decizii riscante pentru sănătate. De aceea, revenim anul acesta în mijlocul tinerilor, la marile festivaluri de muzică, cu un demers integrat: testare gratuită, discuţii deschise şi tehnologii de ultimă generaţie, precum dronele pentru transportul probelor. Prevenţia trebuie să fie parte din conversaţia publică, iar festivalurile sunt un punct de pornire relevant, unde încurajăm distracţia responsabilă. A venit momentul ca sănătatea sexuală să ţină pasul cu prezentul. „Escpape from the past” înseamnă Testează-te ca în 2025,” a spus Ina Bădărău-Ilie, Director de Comunicare MedLife.
Demersul MedLife face parte din programul de educaţie sexuală al companiei şi are ca obiectiv principal normalizarea testării şi comunicării în jurul sănătăţii sexuale, într-un spaţiu sigur, lipsit de judecată şi adaptat realităţilor generaţiei tinere. Pentru că tinerii trăiesc în prezent, dar încă se confruntă cu mentalităţi de ieri. MedLife creează un context în care testarea devine un gest firesc, rapid şi „cool”, iar educaţia medicală se face prin dialog real, empatic şi informat.
(Articol susţinut de MedLife)

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.