Mai mult de jumătate (54%) dintre români sunt de acord să comunice datele privind conturile lor bancare unor terţi furnizori din zona de tehnologii financiare, potrivit unui studiu efectuat de grupul financiar ING şi publicat joi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Totodată, 65% dintre europeni nu s-au autentificat niciodată în aplicaţia mobilă a băncii folosind amprenta digitală sau recunoaşterea vocală, iar 73% dintre europeni consideră că băncile trebuie să livreze cele mai noi tehnologii către clienţi.

”Cu toate acestea 70% dintre europeni încă vizitează sucursalele pentru a accesa servicii de la furnizorul bancar principal. Românii sunt printre cei mai conştienţi, la nivel european, de beneficiile pe care le-ar putea avea prin împărtăşirea datelor. 54% dintre români sunt de acord să comunice datele privind conturile lor bancare unor terţi furnizori din zona de tehnologii financiare”, se arată în comunicat.

Studiul dezvăluie interesul crescut şi continuu al consumatorilor europeni pentru inovaţii în tehnologie, dar şi un grad de reticenţă în adoptarea imediată a acestora.

”Directiva europeană PSD2 (Directiva Serviciilor de Plăţi revizuită) oferă posibilitatea de comunicare a datelor privind conturile bancare, cu permisunea clienţilor, unor furnizori terţi, precum tehnologiile financiare, ceea ce a condus la apariţia conceptului de ”open banking”. Nivelul de conştientizare privind aceste servicii şi beneficiile lor este încă redus, media la nivel european fiind de doar 32%”, se arată în comunicat.

Unele ţări arată entuziasm faţă de acest concept, precum Gemania (61%), Austria (57%) şi România (54%). La polul opus, 63% dintre olandezi declară că nu ar vrea ca datele lor să fie împărtăşite, aceeaşi abordare fiind întâlnită şi în Belgia (62%) şi Cehia (56%). Potrivit studiului, pentru adoptarea noilor tehnologii financiare, acestea trebuie să fie compatibile cu stilul de viaţă al utilizatorilor şi să poată fi folosite în moduri cât mai simple şi rapide.

”Consumatorii, la nivel european, se aşteaptă ca băncile să le ofere un spectru larg de servicii financiare, însă ritmul de adopţie a acestora nu este echivalentă cu ritmul de inovare. Aproape 75% dintre respondenţi se aşteaptă ca banca lor să le livreze cele mai noi tehnologii, iar patru din zece suţin că de când au început să utilizeze diverse aplicaţii pentru administrarea banilor, obiectivele lor financiare sunt mai clare”, se arată în comunicat.

Persoanele care utilizează dispozitive (tablete, telefonul mobil, smartwatch-uri) declară că îşi administrează mai uşor finanţele personale şi au o evidenţă mai clară asupra cheltuielilor. Astfel, 63% dintre aceştia susţin că îşi verifică mai frecvent conturile bancare, 28% consideră că îşi asumă mai puţine riscuri cu banii şi 33% că se gândesc mai conştient la cheltuieli, potrivit ING.

”Pe de altă parte, o treime dintre europeni sunt de părere că banca lor este prea ambiţioasă prin introducerea unor servicii pe multiple dispozitive, susţinând că nu au nevoie de mai multe canale pentru a interacţiona cu banca. Opiniile divergente pornesc, în mare parte, de la lipsa încrederii în tehnologie şi a grijilor privind securitatea atunci când utilizează noi funcţii” ; se arată în comunicat.

Astfel, doar jumătate dintre europeni (53%) consideră că funcţia de recunoaştere facială este sigură, iar 23% dintre aceştia sunt de părere că recunoaşterea vocală nu este sigură. În topul preferinţelor respondenţilor din toate ţările analizate se situează opţiunea de autentificare cu doi factori (70%), urmată de amprenta digitală (66%) şi o parolă puternică (62%).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.