Public Power Corporation (PPC) anunţă, joi, că se concentrează pe finalizarea acordului cu Enel, operaţiune estimată să se încheie în trimestrul al treilea al acestui an. În acest timp, angajaţii şi clienii Enel nu vor fi afectaţi, compania urmând să-şi desfăşoare activitatea ca şi până acum. Ulterior, planurile de viitor ale companiei, în cadrul cărora angajaţii anunţă că vor ocupa un rol important, vor fi prezentate în cadrul Capital Markets Day. După preluarea Enel, PPC va deveni cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Acordul de preluare a activelor Enel din România de către PPC a primit feedback pozitiv atât din partea Fitch, cât şi din partea S&P. Achiziţia Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică, dar şi cu planul său de expansiune în Europa de Sud-Est, permiţând explorarea unor oportunităţi de creştere pe o piaţă mai puţin congestionată”, a transmis, joi, PPC, într-un comunicat de presă.

Compania precizează că activităţile Enel din România ”reprezintă alegerea ideală, atât din punct de vedere geografic, cât şi din punct de vedere al afacerilor, întărind astfel prezenţa PPC în regiune”.

”România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC. Odată cu finalizarea achiziţiei, Grupul PPC îşi va consolida poziţia în regiune şi va deveni cel mai mare jucător de pe piaţa de energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăşi capacitatea instalată de 11 GW şi va deservi 8,9 milioane de clienţi, pe mai multe pieţe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiţi şi peste 27 TWh generaţi, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro”, a mai transmis PPC.

Mai mult, în urma achiziţiei, se preconizează că EBITDA va creşte cu 30%, de la circa 0,9 miliarde de euro, la circa 1,2 miliarde de euro (estimare facută în baza rezultatelor estimate la final de 2022).

Momentan, ne concentrăm pe finalizarea acordului cu Enel, până în al treilea trimestru al anului, şi asigurarea unei tranziţii uşoare pentru toţi clienţii şi angajaţii români. Compania îşi va continua activitatea în condiţii normale, fără schimbări pentru clienţii sau angajaţii Enel. Clienţii vor fi deserviţi în continuare în condiţiile contractuale existente, conform legislaţiei în vigoare. Preluarea nu va afecta în niciun fel angajaţii Enel din România, care vor fi o parte importantă a planurilor de creştere viitoare”, a mai precizat PPC.

Potrivit documentului citat, după încheierea tranzacţiei, planul de afaceri al PPC va fi actualizat şi prezentat pieţei prin intermediul Capital Markets Day.

”PPC şi-a luat angajamentul să investească în operaţiunile din România pentru a le dezvolta în continuare. PPC îşi propune să continue şi să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienţi şi servicii cu valoare adăugată. Vedem multe oportunităţi pe piaţa locală şi intenţionăm să investim în dezvoltarea operaţiunilor din România”, se mai arată în comunicatul de presă.

Preşedintele şi CEO PPC, Georgios Stassis, a precizat, într-o declaraţie de presă, că, ”în 2022, PPC a reuşit să facă faţă condiţiilor fără precedent de volatilitate şi incertitudine care au predominat pe pieţele”.

”Aceste rezultate reiterează rezilienţa profitabilităţii noastre operaţionale în ultimii 3 ani, EBITDA recurent fiind în zona de 0,9 miliarde euro, în ciuda condiţiilor extraordinare precum Covid-19 şi criza energetică. Am făcut achiziţii selective în Grecia şi am semnat acordul privind achiziţionarea platformei integrate a Enel din România, pe care o considerăm o oportunitate unică şi alegerea ideală, atât din punct de vedere geografic, cât şi din punct de vedere al afacerilor, întărind prezenţa PPC în regiune. Ne axăm în continuare pe transformarea PPC şi pe implementarea Planului nostru de afaceri, onorându-ne angajamentul de a distribui dividende în 2024 pe baza profiturilor din 2023”, a declarat Georgios Stassis.

Prezentă în cinci ţări din sud-estul Europei şi cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, PPC este o companie solidă, aflată în curs accelerat de creştere, care produce, distribuie şi furnizează energie electrică către consumatori.

Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piaţă), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziţiei EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) şi România (achiziţia Enel România urmând să fie finalizată până în trimestrul III 2023).

PPC a fost fondată în 1950 şi este listată la Bursa de Valori din Atena din 2001.

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.