BCR a înregistrat un profit net de 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro) în primele nouă luni din acest an, de două ori şi jumătate mai mare faţă de 348,8 milioane de lei (73,6 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, în timp ce venitul operaţional a crescut cu 1%, la 2,618 miliarde lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”BCR a înregistrat un profit net de 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro) în primele nouă luni din  2020, faţă de 348,8 milioane de lei (73,6 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019 pe baza unui rezultat operaţional mai mare şi a unui avans semnificativ al creditelor noi, parţial compensate de costuri cu riscul mai mari. Profitul net din 2019 a fost afectat de constituirea unui provizion excepţional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuinţe în trimestrul al doilea din 2019”, arată raportul băncii.

Rezultatul operaţional s-a îmbunătăţit cu 6,6% până la 1,403 miliarde de lei (290,8 milioane de euro) în primele nouă luni din 2020, de la 1,317 miliarde de lei (278 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, pe fondul unor venituri operaţionale mai mari şi al unor cheltuieli operaţionale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 5,7% până la 1,778 miliarde de lei (368,5 milioane de euro) în primele nouă luni din 2020, de la 1,683 miliarde de lei (355,2 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienţi retail, cât şi pe cel de corporate, parţial compensat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piaţa monetară.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 13,3% până la 501,7 milioane de lei (103,9 milioane de euro) în primele nouă luni din 2020, de la 578,9 milioane de lei (122,2 milioane de euro) în perioada similară din 2019, determinat de un volum mai redus de comisioane din retrageri de numerar şi de eliminarea comisionului de retragere de la alte ATM-uri decât cele ale BCR în aprilie şi mai, ca măsură de sprijin în perioada stării de urgenţă.

Rezultatul net din tranzacţionare a crescut cu 2,2% până la 256,7 milioane de lei (53,2 milioane de euro) în primele nouă luni din 2020, de la 251,1 milioane de lei (53 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, în principal datorită unei activităţi de tranzacţionare mai crescute.

Venitul operaţional a crescut cu 1,2% până la 2,618 miliarde de lei (542,5 milioane de euro) în primele nouă luni din 2020, de la 2,587 miliarde de lei (546 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, determinat de venitul net din dobânzi şi venitul net din tranzacţionare mai mari, parţial compensat de venitul net din comisioane mai mic.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat în primele nouă luni din 2020 valoarea de 1,214,8 miliarde de lei (251,7 milioane de euro), în scădere cu 4,3% în comparaţie cu 1,27 miliarde de lei (268 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, mai ales ca urmare a contribuţiei anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2020 versus 2019 şi a deprecierii mai scăzute, parţial compensate de cheltuieli cu personalul mai mari şi de cheltuieli legate de noul sediu central în 2020.

Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit la 46,4% în primele 9 luni din 2020, faţă de 49,1% în primele nouă luni din 2019.

“2020 a fost un an al schimbărilor rapide, al adaptării la ceea ce viitorul ar fi trebuit să aducă în câţiva ani. Anul acesta nu a fost prima furtună prin care a trecut BCR şi nici nu este prima dată când am alergat un maraton în timp record. A fost însă o nouă provocare şi sunt recunoscător clienţilor noştri şi echipei noastre pentru contribuţia şi determinarea lor să reinventeze bankingul, într-un ritm alert şi împreună. Ne sprijinim clienţii, ascultându-i şi învăţând de la ei, cu soluţii personalizate, educaţie financiară şi antreprenorială. Totodată, am transformat platforma inteligentă George într-unul dintre cele mai complete şi evolutive ecosisteme digital bancare, având la bază ceea ce defineşte evoluţia industriei – experienţa clientului”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,4% în septembrie 2020, uşor mai ridicată faţă de 4,1% în decembrie 2019. Această evoluţie reflectă efectul unui eveniment singular constând într-o expunere pe un client Corporate de valoare mare devenită neperformantă, înregistrată în trimestrul al doilea din 2020, după o lungă perioadă cu aproape nicio acumulare de noi credite neperformante şi pe fondul continuării recuperărilor pe ambele segmente retail şi corporate. În acelaşi timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a atins nivelul de 119,6% în septembrie 2020.

Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) în conformitate cu reglementările privind cerinţele de capital (CRR), doar banca, s-a situat la nivelul de 21,4%  în august 2020, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României.

Creditele şi avansurile acordate clienţilor au crescut cu 4,7% până la 41,935 miliarde de lei (8,606 miliarde de euro) la data de 30 septembrie 2020 de la 40,049 miliarde de lei (8,373 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2019, susţinute de creşteri atât în creditarea în retail (+6,8% faţă de decembrie 2019) cât şi în cea corporate (+2,4% faţă de decembrie 2019).

Depozitele de la clienţi au crescut cu 5,2% până la 60,796 miliarde de lei (12,477 miliarde de euro) la data de 30 septembrie 2020 de la 57,791 miliarde de lei (12,082 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2019, susţinute de creşteri atât pe depozitele retail (+6,1% faţă de decembrie 2019) cât şi pe cele corporate (+1,5% faţă de decembrie 2019).

De asemenea, circa 39.000 de cereri de amânare a ratelor au fost implementate pentru persoane fizice şi 500 de cereri pentru companii, majoritatea selectând opţiunea BCR. Doar 11.000 de cereri pentru persoane fizice sunt încă în derulare, având un contract activ de amânare a ratelor. Peste 3.600 de cereri de amânare de plată au fost realizate 100% online, prin platforma George.

În prezent, amânările la plata creditelor reprezintă 4% din portofoliul total de credite persoane fizice, respectiv 10% din portofoliul total de credite acordate companiilor nefinanciare.

Numărul total de credite de consum acordate prin George s-a ridicat la 23.000 de la începutul anului, reprezentând 29% din creditele noi de nevoi personale. Numărul clienţilor care îşi achiziţionează creditul George fără să ajungă într-o sucursală BCR a ajuns la 45%.

Circa 53% din clienţii ce iau credit 100% online optează şi pentru asigurarea de viaţă, şomaj, pierdere temporară sau permanentă a capacităţii de muncă.

Banca a implementat un nou mod de funcţionare la nivelul întregii reţele de sucursale, prin care clienţii au acces exclusiv în baza unei programări telefonice. Deja peste 70% dintre clienţi şi-au programat de acasă vizita la bancă.

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice şi microîntreprinderi de 6 miliarde de lei în primele nouă luni din 2020 în principal datorită creditelor ipotecare şi de nevoi personale. Vânzările de credite de nevoi personale au scăzut cu 4,4% an pe an în primele nouă luni din 2020, însă au crescut cu 50% în trimestrul al treilea faţă de trimestrul al doilea, recuperând parţial scăderea provocată de închiderea economiei în trimestrul al doilea din 2020 în contextul pandemiei.

Vânzările de credite ipotecare au crescut puternic cu 38% an pe an în primele nouă luni din 2020 în totalitate datorită produsului ipotecar standard, în timp ce produsul ipotecar cu garanţia statului a scăzut an pe an din cauza aprobării cu întârziere a noilor condiţii. Creditele noi pentru microîntreprinderi au scăzut cu 12,4% an pe an în primele nouă luni din 2020, însa au crescut cu 69% în trimestrul al treilea faţă de trimestrul al doilea.

În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite corporate noi în valoare de 5,7 miliarde de lei în primele nouă luni din 2020. Stocul de finanţări acordate sectorului IMM (inclusiv prin subsidiara BCR Leasing) a crescut cu 12,5% an pe an, atingând valoarea de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro) la data de 30 septembrie 2020, ca urmare a unei concentrări mai mari pe afacerile noi şi pe dezvoltarea sectorului de leasing, precum şi a participării BCR în programul IMM Invest. Finanţarea Sectorului Public a crescut cu 16% an pe an. Segmentul de Real Estate a crescut cu 14,5% an pe an, ca urmare a tragerilor de fonduri în cadrul proiectelor de birouri şi spaţii comerciale finanţate în ultimul an.

Platforma inteligentă de banking George a ajuns la 1 milion de utilizatori, în creştere cu 60% faţă de semestrul 1 2019. Numărul de tranzacţii prin George a crescut cu 112% în primele nouă luni 2020 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019. Nouă din zece utilizatori folosesc varianta mobile. Conturile în valută au crescut cu peste 200% în primele nouă luni din 2020 faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi, ca reducere, clienţilor care folosesc plata cu cardul, a ajuns la 230.000 de utilizatori în doar trei luni.

BCR are o reţea de 17 centre de afaceri şi 16 birouri mobile dedicate companiilor şi 371 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR dispune de cea mai mare reţea naţională de ATM-uri şi maşini multifuncţionale – 1.830 de echipamente, aproximativ 12.700 POS-uri şi servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking şi E-commerce.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.