Grupul Medlife a înregistrat în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri consolidată pro-formă de 1,3 miliarde lei, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net a scăzut cu 42,4%, la 56,8 milioane lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România şi singura companie cu capital românesc din topul operatorilor de servicii medicale private, anunţă rezultatele financiare aferente trimestrului trei din acest an. Astfel, în pofida contextului economic instabil, aflat sub ameninţarea unei recesiuni, Grupul MedLife a înregistrat în primele 9 luni ale anului 2022 o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 1,3 miliarde lei, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit reprezentanţilor companiei, cifra de afaceri pro-formă raportată nu include două achiziţii importante: Spitalul Muntenia şi Grupul Provita, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenţei. Cu o creştere constantă a cotei de piaţă în toate regiunile ţării, MedLife a demonstrat încă o dată capacitatea unui business sănătos de a se adapta indiferent de context. În ciuda inflaţiei ridicate şi a creşterii costurilor de consum, grupul românesc a înregistrat în trimestrul 3 2022 un avans de două cifre pentru majoritatea segmentelor de business”, anunţă grupul.

Cele mai performante divizii au fost clinicile şi spitalele, cu creşteri de 50%, respectiv 15%, rezultate care reflectă efectele celor aproape doi ani de pandemie, timp în care românii şi-au amânat vizitele la medic, de teama infectării sau din cauza restricţiilor.

“Într-un context marcat de numeroase incertitudini şi de o inflaţie accelerată în intreaga lume, şi implicit pe plan local, MedLife continuă ritmul susţinut de dezvoltare la nivel naţional. Indiferent de circumstanţe, nevoile pacienţilor guvernează deciziile noastre de business. Sănătatea nu ţine cont de război, inflaţie sau criză economică, de aceea, am continuat eforturile pentru a oferi soluţii personalizate atât pentru angajaţii celor aproape 10.000 de companii pe care le avem în portofoliu, cât şi pentru milioanele de pacienţi care trec pragul an de an unităţilor noastre”, a declarat Dorin Preda, director executiv MedLife Group.

Primele nouă luni ale anului 2022 au fost intense pentru liderul pieţei de servicii medicale private, atât prin prisma dezvoltării organice, cât şi a achiziţiilor. Pentru a creşte accesul la servicii medicale de excelenţă, MedLife a dezvoltat organic 7 unităţi noi, printre care clinici de medicină dentară, la Craiova, Ploieşti şi Arad, sub brandul Dent Estet, noi hyperclinici în Târgu Mureş şi Deva, şi centre de nişă în Arad, Târgovişte şi Craiova.

MedLife închide al treilea trimestru din 2022 cu 13 achiziţii bifate în mai puţin de nouă luni. Potrivit reprezentanţilor companiei, planurile de dezvoltare au vizat expasiunea prin achiziţii cu accent pe companii cu servicii integrate, precum Medici’s sau Grupul Provita, dar şi cu intenţia de a consolida nişe precum oncologia, oftalmologia şi mai nou, segmentul de wellness.

Printre companiile achiziţionate de Grupul MedLife în ultimele 9 luni se află: Neolife, OncoCard, Medicris Oradea, Profilaxis Timişoara, Medici’s, Opticristal Braşov, Spitalul Muntenia, precum şi sălile de fitness Sweat Concept şi platforma digitală SanoPass. Adiţional procesului de extindere teritorială, aliniat nevoilor pacienţilor, investiţiile MedLife s-au îndreptat anul acesta şi către procesele de digitalizare, inovaţie şi upgradare la nivelul echipamentelor şi dotărilor medicale. Totodată, odată cu dezvoltarea diviziei de chirurgie cu intervenţii robotice în cel mai mare spital din reţea, s-a încheiat şi prima etapă de consolidare MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al grupului.

Reprezentanţii MedLife se aşteaptă ca 2023 să fie un an dificil din perspectivă economică, însă mizează pe faptul că piaţa de servicii medicale şi-a dovedit rezilienţa de a face faţă mai uşor la diferite crize, comparativ cu alte industrii. În plus, compania se bazează pe agilitatea echipei de management de a adapta strategia în funcţie de context”, arată grupul.

Pentru anul viitor grupul românesc are în plan continuarea dezvoltării portofoliului de servicii, în special pe nişe, dar pe termen scurt anunţă o perioadă de aşezare şi consolidare, ca urmare a activităţii intense de achiziţii din ultimele luni.

“Efectele pandemiei, războiul, inflaţia, criza energetică – toate au venit ca un boomerang peste intreaga Europa, inclusiv peste mediul de afaceri din România. Din fericire, pe noi, MedLife, ne-a prins cu o strategie de business foarte bine conturată, şi am putut să continuăm planurile de expansiune prin achiziţii şi dezvotare organică. Mai departe vom acţiona prudent, în funcţie de context şi tendinţele din piaţă. Este firesc ca după extinderea accelerată din ultimele luni să urmeze o perioadă de aşezare şi consolidare la nivel de grup. În paralel, vom continua să oferim suport companiilor mari, mijlocii, dar si start-up-urilor pentru a le sustine business-ul în această perioadă greu de dus pentru mediul de afaceri. Totodată, vom fi alături de restul pacienţilor care ne trec zilnic pragul cu solutii personalizate, nevoile acestora fiind prioritare în tot procesul nostru decizional”, a declarat Mihai Marcu, preşedinte & CEO MedLife Group.

Grupul MedLife are cea mai puternică reţea de diagnostic şi tratament din România, cu 700 locaţii proprii şi partenere la nivel naţional. Peste 5,5 milioane pacienţi unici au apelat până acum la servicii de prevenţie, wellness, tratament şi spitalizare în reţeaua MedLife, iar aproape 800.000 de angajaţi beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.